Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gaya
Testar gamla ringsjalen på Varga för första gången. Vi är rätt nyvakna och var bara tvugna att springa till tvättstugan en snabbis. Passade på att ta ett par foton. Sitter hon som man "ska"? Måste svansen bli sådär?! :hopmad: Jag måste ju dra lite mera på den sidan så att det sitter tajt runt nacken.

Ursäkta mitt ostajlade trötta-jag. :wink:

Bild Bild
Användarens profilbild
Av April
Vilken liten plutta! Ja, svansen blir sådär - men det gör väl inget? Tycker det ser bra ut! :-)

Kram
Användarens profilbild
Av Gaya
Nä det gör väl inte så värst mycket igentligen. :roll:

Jämfört med att bära i långsjal så sitter hon rätt långt ned..men det går kanske inte att ha henne högre upp? Min armhåla sitetr ju där den sitter och det är svårt att få upp tyget mer. Skulle jag dra åt mer? Äh vad osäker jag känner mig. Hon satt nära och bra tyckte jag men det ser ovant ut.
Användarens profilbild
Av Linnea
man kan snörpa ihop svansen som ett rep och dra denlängs nedre kanten på sjalen under barnets rumpa till andra sidan och trycka in den under kanten så den sitter fast! Dår får man ingen hängande svans :D
Jag tror att den där "flärpen" du pekar på blir lite olika beroende på vilken ringis man har, är det ett tjockare tyngre tyg syns kanske inte såna ojämnheter lika mycket :roll:
Användarens profilbild
Av Gaya
JA..tack för det tipset. Det var ju smart ju! Du har nog rätt i att det är tyget. Det blir fasligt skrynkligt och bångstyrigt det där tyget. Är väl lakansväv eller något dyligt.
Användarens profilbild
Av Linnea
när man har tyget bara under rumpan och låter benen vara utanför så kommer hon nog upp lite högre, men det funkar ju inte alltid med såna småknott :wink:
Användarens profilbild
Av Gaya
Hur får jag till det så här?! :shock: Med tyget över huvudet å så...

Bild
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Nämen usch och fy vad det där såg mysigt ut :shock: :love: Vilken liten plutta! Jag tycker hon ser ut att sitta jättebra!

För att få en "mjukare", bredare kant som på bilden kanske du kan dra i mer av tyget så att de kanske översta 10 cm spänns jämnt, fast inte jättehårt?

Det där med svansen retar jag mig på när jag använder ringsjal också... :?
Användarens profilbild
Av Gaya
Får försöka experimentera lite men gumman är ganska ovillig att bli buren om hon inte är trött. Man kan se på den ena bilden att hon inte är jätte glad. :roll:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Underbara bilder :heart:. Tycker att det ser bra ut. Visst kan man alltid justera lite...
Gaya skrev: Ursäkta mitt ostajlade trötta-jag. :wink:
TRÖTT? OSTAJLAD? Du ser ju hur pigg och fräsch ut som helst :love:

/Cecilia
Användarens profilbild
Av Gaya
:| :tumup: Tack det var snällt! Men faktiskt..nyvaken, otvättad, svettig och fresch! :roll: Nu har jag iallafall dragit o vridigt o haft mig och inte blir det mycket skillnad inte. Bebisen på den andra bilden måste vara mycket mindre än Varga. :? Jag fick upp henne lite högra dock men jag får det inte att se lika runt o mjukt ut som på den andra bilden. (förstår ni vad jag menar?) Tillslut blev det nog så tajt att jag fick ont i axeln istället. Det är nog tyget som är lite dumt. :x
Användarens profilbild
Av Buscilla
Gaya skrev::| :tumup: Tack det var snällt! Men faktiskt..nyvaken, otvättad, svettig och fresch! :roll: Nu har jag iallafall dragit o vridigt o haft mig och inte blir det mycket skillnad inte. Bebisen på den andra bilden måste vara mycket mindre än Varga. :? Jag fick upp henne lite högra dock men jag får det inte att se lika runt o mjukt ut som på den andra bilden. (förstår ni vad jag menar?) Tillslut blev det nog så tajt att jag fick ont i axeln istället. Det är nog tyget som är lite dumt. :x
Själv upplevde jag ringsjalen som jätteknepig i början då Sture var liten. Jag stirrade också på den där bilden på den där lilla bebisen i Ringon som även du gör ;-) och fick inte till det. Det hela slutade med att jag förtvivlat :cry: och upprört :hopmad: lade undan Ringon. Ända tills Sture växte sig lite större och snälla Marika hjälpte till och visade hur den skulle sitta. Nu används den (eller framför allt mina egensydda) flitigt här hemma och även utav maken :tumsup:.

När Varga sedan blir större kan ju Japanskt vara ett alternativ: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... t=japanskt
Det tycker jag är döbra faktiskt...

Det blir som sagt bara bättre och bättre med tiden!

/Cecilia
Användarens profilbild
Av Gaya
Jag gillade aldrig ringsjalen med Loke. Den stannade aldrig i knävecket och jag parerade jätte mycket med överkroppen (gick rak som en sned fura). Han satt nog inte tillräckligt nära kroppen och var väldigt tung. Men så hade jag heller aldrig sett någon bära på det japanska viset. Det ser jätte mysigt och bra ut så det ska jag testa sen. Men det är ju ett tag kvar. :roll:

Jag får ta med den på sjalträff och hoppas på framgång kanske...
Användarens profilbild
Av Gaya
Medelar att jag fixat det nu! :D
Det var tvärtemot vad vi trott. Jag fick alltså dra åt tajt som det ska vara nedtill och lämna lösare upptill de översta tio centimetrarna. Då blev det som på bilden där! :o
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?