Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tutluva
Hej alla kloka sjalmänniskor! :D
Jag har lite frågor som jag hoppas jag kan få hjälp med.

1. Jag funderar på en bärsele nu när tjejen börjar bli lite tyngre. (har en moby och en easyhug)
Antingen Ergo eller Patapum. Vilken ska jag välja och varför?
Jag är 1,74 och har st 44/46.

2. Sen har jag oxå funderat på att sy en långsjal.
Är det "bara" att klippa till ändarna och fålla eller hur gör man? (noll koll! :oops: )

3. Om man nu ska sy själv, vad ska man ha för tyg?
Var har ni som sytt själva hittat?
Gärna något svalare tyg till sommaren och gärna lite diskret.

4. En dum fråga kanske... med en elastisk sjal kan man ju ha sjalen knuten och sedan ta i och ur barnet utan att ändra. Kan man göra det med en vävd sjal eller måste man "knyta in barnet"?

Vore väldigt tacksam för svar!
Användarens profilbild
Av Panakeia
Tutluva skrev:Hej alla kloka sjalmänniskor! :D
Jag har lite frågor som jag hoppas jag kan få hjälp med.

1. Jag funderar på en bärsele nu när tjejen börjar bli lite tyngre. (har en moby och en easyhug)
Antingen Ergo eller Patapum. Vilken ska jag välja och varför?
Jag är 1,74 och har st 44/46.
jag skulle isf rekomendera en ergo, det verkar som den genrella uppfattningen är att småväxta människor tris bäst med patapum, medans normala/lite större med ergo, så om du har en man som ska bära också t.ex. så sär ergon bra! (sen tycker jag ju personligen att den är snyggare också, men detär ju en personlig fråga)
2. Sen har jag oxå funderat på att sy en långsjal.
Är det "bara" att klippa till ändarna och fålla eller hur gör man? (noll koll! :oops: )
många har sytt av tyget olga, från jysk, det ska vara svalt och bra till sommarsjal har jag förstått! jag rekomenderar strakt att sy jalen rombformad, allstå med snedskurna ändar! kika på http://WWW.baranara.se
3. Om man nu ska sy själv, vad ska man ha för tyg?
Var har ni som sytt själva hittat?
Gärna något svalare tyg till sommaren och gärna lite diskret.
oj...svarade visst pådenna fårgan i förra frågan.....
4. En dum fråga kanske... med en elastisk sjal kan man ju ha sjalen knuten och sedan ta i och ur barnet utan att ändra. Kan man göra det med en vävd sjal eller måste man "knyta in barnet"?
man kan "återanvända" knytningar, baskryss eller omslutet 2 t.ex. går bra, medan andra knytnignar gå sämmre att återanväda. JAg tycker väl dock att o mdet är mycket upp och enr osm gäller så e det smidare med sele eller ringsjal.....
det blir itne riktigt lika bra med återanvädning, tycker jag, men det funkar!
särskillt baskryss!
Vore väldigt tacksam för svar![/quote]
Användarens profilbild
Av Tutluva
Tack för ditt svar!
Ska traska iväg till Jysk i morgon och titta! :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
vänta du bara, snart str du där med "snedragesjukan"
du också! (vad man ska tänka på när man ska sy egen sjal är att dra i tyget på dagonlalen, den ska vara stretchig på diagonalen, helst diagonalvävd, me ndet är svårt att få tag på. DEtta resulterar i att man snart går å snedrar i varrenda tyg man hittar..... :oops: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?