Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av boosten
Jag fattar inte hur det ska gå till, hur gööör ni!? Min lilla får alltid ut armarna efter bara några minuter, och då går det ju inte längre!!

Ok, jag kastar upp henne, men när jag då tar ner tyget från axlarna och lägger det under armarna så går det ju liksom under hennes axlar :arrow: hon får armarna ovanför bältet. Och då är det ju bara en tidsfråga innan hon korvat sig ut korset också (om hon inte gjort det redan under tiden jag knyter..). Hur undviker man detta?
:help:
Användarens profilbild
Av Linnea
Lova har "alltid" fått sitta med smokingbältet under armarna eftersom hon vill ha de utanför, korset knyter jag så hårt det går utan att ta livet av henne :wink: å direkt så drar hon ur armarna om de råkat hamna innaför! Dår blir det lagom liksom (fast ibland blir det ju lite bakåtlut :oops: )
Användarens profilbild
Av boosten
Linnea skrev:Lova har "alltid" fått sitta med smokingbältet under armarna eftersom hon vill ha de utanför, korset knyter jag så hårt det går utan att ta livet av henne :wink: å direkt så drar hon ur armarna om de råkat hamna innaför! Dår blir det lagom liksom (fast ibland blir det ju lite bakåtlut :oops: )
Hmm.. drar ur armarna ur vad? bältet eller krysset?
Av Petra
Här är det lite olika. Bäst är det när J går med på att bli inpakad men det känns helt okej när hon kränger ut armarna rakt uppåt och sitter och klappar mig på håret.
Användarens profilbild
Av Tiz
Något sånt här menar du? :lol:
Bild

När Ville inte är tillräckligt trött så sitter han såhär, i bästa fall. I värsta fall så glider även krysset under rumpan isär... Han vägrar att ha händer och armar innanför. Det har han gjort redan som liten bäbis när jag bar honom på magen.

Lösningen heter patapum :roll:

När han är trött och gosig så funkar sjalen bra däremot. Då trär han in sina små händer och klappar på mig :D :heart:
Användarens profilbild
Av jazoo
Petra skrev:.... och klappar mig på håret.
Tänk om ungen kunde nöja sig med att klappa... Alice fullkomligen sliter mig i håret, så pass att jag drar mig för att ha henne på ryggen över huvud taget (ja, jag är lite håröm till på köpet, och ja jag vet att hon är så liten att hon inte kan hjälpa det, men det gör ju ooooont!).

Så jag är liksom TS ute efter fiffiga tips på hur man undviker att barnaskrället trasslar ut armarna!
Av lillasysteryster
Skönt att det är fler som har samma problem som mig!
Följer tråden spännt o hoppas på fler bra tips på hur man kan göra!

Kankse kan låta armarna stanna utanför då...
Användarens profilbild
Av zmurfan
Oscar har för vana att dra upp armarna i en segergest och slänga sig bakåt när han sitter på ryggen. Men om det bara är tajt åtdraget upptill så kommer han ingen vart även om han hänger bakåt.
Nu kör jag mest ryggsäck med tibetanavslut för det går fortast att få till. Det var länge sen jag körde omslutet på ryggen. Kanske ska testa det nån dag för att se hur han beter sig.
Användarens profilbild
Av boosten
Tiz skrev:Något sånt här menar du? :lol:
Bild
Exakt så! :D Inte lite vingligt!
Tiz skrev: Lösningen heter patapum :roll:
Det är det jag är rädd för.. :? :lol: Om vi inte får till omslutet med gåsen (tibetan funkar inte) så kanske vi måste sälja den för en Patapum.. Ja så går tankarna iaf..

Ska testa lite knep som ni kommit med. Behöver dock fler!
Av lillasysteryster
Det Gick!!!! Jag är verkligen såååå glad! Nu vet jag att det gååår att knyta med gåsen!

Lösningen kräver:
1. en ganska trött o slapp bebis :oops:
2. Först knöt jag en vanlig ryggsäck då låg tyget bra som det skulle ända upp i nacken. Med armarna innanför.
3. Knyt upp ryggsäcken o hållkvar tyget o kämpa dit omslutet.
4. Kompromissa ena armen innanför o andra inte :tumup:
5. Ta daaa, perfekt omslutet rygg knyt! :vågen:
Användarens profilbild
Av annalys
Här är en till med armarna utanför (bebisens armar alltså :wink: ) Det skulle kännas ok om jag bara fick till smokingbältet hårdare. Jag tror lösningen är att dra lite i kanterna medan man knyter, men bebisen är inte så samarbetsvillig så jag har inte riktigt tid med det, vill bara knyta klart så fort jag kan. Har försökt efterdra lite, men det är inte så populärt.
Användarens profilbild
Av Linnea
boosten skrev:
Linnea skrev:Lova har "alltid" fått sitta med smokingbältet under armarna eftersom hon vill ha de utanför, korset knyter jag så hårt det går utan att ta livet av henne :wink: å direkt så drar hon ur armarna om de råkat hamna innaför! Dår blir det lagom liksom (fast ibland blir det ju lite bakåtlut :oops: )
Hmm.. drar ur armarna ur vad? bältet eller krysset?
båda såklart, kan inte sitta fast här inte :lol:
Användarens profilbild
Av Linnea
boosten skrev:
Tiz skrev:Något sånt här menar du? :lol:
Bild
Exakt så! :D Inte lite vingligt!
Tiz skrev: Lösningen heter patapum :roll:
Det är det jag är rädd för.. :? :lol: Om vi inte får till omslutet med gåsen (tibetan funkar inte) så kanske vi måste sälja den för en Patapum.. Ja så går tankarna iaf..

Ska testa lite knep som ni kommit med. Behöver dock fler!
sådär sitter Lova också, det viktiga är att få till bältet ordentligt i armhålorna på henne från början, då hamnar också krysset automatiskt lite högre :D tyvärr så kan det bli lite bakåtlut efter ett tag om hon envisas med att kasta omkring sin lilla kropp för att se bättre fram :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?