Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naggie
Jag har fått en fantastisk kortsjal av en kompis men jag får verkligen inte till det. Jag vill lägga plutten i vagga men det känns som att jag bryter nacken på honom (och han skriker som om det är precis det jag gör :( )
Vad är knepet? Hur ska knuten vara?
Lillen blir tacksam för svar :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
Knepet?
Det är faktiskt lite bökigt att använda en kort sjal för de allra flesta i början.

Barnet ska ligga TVÄRS ÖVER tygets bredd och INTE längs med det ( då blir det bökigt, jag vet). Fötterna ska vara närmast knuten.
Titta på första sidan på Sjalbarn.se och knytgalleriet, där finns det bilder under "ringsjal" på hur man gör och principen är den samma för en kort, knuten sjal men det är svårare att finjustera den.

Ett alternativ är att knyta sjalen och lägga den på en säng som en ring med knuten närmast dig och den bredast delen av sjalen längst bort ifrån dig. Lägg barnet tvärs över sjalen ungefär där den är som bredast, se till att det blir bra stöd för huvudet. Nu så kränger du på dig sjalen och justerar så att barnet ligger bra.

Testa med nalle!
Finns det någon som kan visa dig annars? En Sjalbarnsträff kanske?
Användarens profilbild
Av jag71
Håller med Anso! GÅ på en sjalträff eller så maila någon av bärsjalsambassadörena och be om hjälp. Tycker själv att kortsjal är knepigast av allt! Fast det går med övning och ännu mer övning (fast min skrutt har ju passerat året nu)
Användarens profilbild
Av naggie
Nu har vi provat och provat (Tack Anso) men det är just en grej vi inte förstår :
Anso skrev: Fötterna ska vara närmast knuten.

Om jag ska ha honom mage-mot-mage, var ska knuten vara då? :hmm:
Användarens profilbild
Av Elin G
naggie skrev: Om jag ska ha honom mage-mot-mage, var ska knuten vara då? :hmm:
Då kan du ha knuten var du vill (antingen på ryggen eller mot axeln).
Användarens profilbild
Av naggie
Aaaaah :hopmad:
Jag bryter nacken av stackars Albert snart :purskis:
Får helt enkelt ta med mig sjalen på nästa sjalträff
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?