Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

det där med att svinga bak sjalen över barnet (när man knyter rygg-omslut) :!: Som ett hopprep stod det på babybodens hemsida, och då, till slut, ramlade polletten ner. Jag som stått och försökt slänga en lös ända över axeln och diagonalt över nallen (ja jag har inte provat med sonen än :oops: ), det lyckades ALDRIG.....

Så klart att man skall använda BÅDA händerna och hålla sjalen som ett hopprep framför sig. Sen är det busenkelt att svinga över både sitt eget och barnets huvud. Dessutom smutsar man ju inte ner sjalen heller :lol:

Det där med att bre ut sjalen över armen och föra bak över ryggen funkar inte för mig. Jag är för stel i axlarna verkar det som :oops:

Nu skall jag bara prova med sonen också, vilken dag som helst :wink:
Senast redigerad av EmilsMamma den ons apr 12, 2006 22:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Yael
Vad roligt att det funkade äntligen!
Kommer precis ihåg när jag lärde mig hopprepsmetoden. Först förstod jag inget, och det bara blev fel, men så plötsligt bara gick det, när jag kom på tekniken. Precis som för dig! Men tänk att det ser så lätt ut på bilder och så är det så knöligt att få till det ändå...!
Användarens profilbild
Av Eld77
Kul att det funkar!
Sätter du upp Emil på ryggen innan du lägger dit sjalen alltså? Själv lägger jag Sara i en sjalögla och svingar både barn och sjal samtidigt, och så lärde jag mig ytterligare en metod av MrsR igår där man liksom lyfter barn och sjal lite snett över huvudet.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Nja, Emil har jag hittills gjort som du, lyft upp i en sjalögla över axeln. Men jag skall prova den teknik som du pratar om att lyfta ihop med sjalen (har övat på nallen :lol: :lol: ).

Det jag menar att svinga som ett hopprep är sedan själva omslutet som man så fint ska få det diagonalt över barnets rygg för att kunna bre ut enligt alla konstens regler.
Användarens profilbild
Av Eld77
EmilsMamma skrev:Nja, Emil har jag hittills gjort som du, lyft upp i en sjalögla över axeln. Men jag skall prova den teknik som du pratar om att lyfta ihop med sjalen (har övat på nallen :lol: :lol: ).

Det jag menar att svinga som ett hopprep är sedan själva omslutet som man så fint ska få det diagonalt över barnets rygg för att kunna bre ut enligt alla konstens regler.
Jag har uppenbarligen missat en väsentlig teknik här. :) Jag brukar dra-trixa-knöka upp den bängliga sjaländan över ryggen och det är inte alltid resultate blir så lysande. Särskilt inte när Sara tröttnar på krånglet och börjar sprattla...

Ska man hålla en hand nära knuten på bröstet och en nära sjaländen alltså? Och svinga som ett hopprep över huvudet?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Eld77 skrev:Ska man hålla en hand nära knuten på bröstet och en nära sjaländen alltså? Och svinga som ett hopprep över huvudet?
Jomenprecis :wink:

Jag håller på och tränar på omsluten rygg med tibetanavslutning. Ingen knut och inget kors på bröstet alltså, utan dra upp sjaländan över samma axel som den kommer fram under. Som babyboden.nu visar i sin beskrivning http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x-omslut_rygg.htm , fast med tibetanavslutning. Tror att jag gillar det bättre än kors eller knut.....

Tilläggas kan att jag har fortfarande inte kommit till sprattlande 1-åring, utan bara till medgörlig nalle..... Men inte ens på den lyckades jag något bra med omslutet förrän jag kom på vad som menades med hopprepet....
Användarens profilbild
Av buebo
Åh,det måste jag prova! Jag tycker det är så "bängligt" annars och ber oftast om hjälp när jag ska ha omslutet.
Hoppas sonen vaknar snart! :D
Användarens profilbild
Av Monia
:lol: Så bra med lite ryggknytar tips. Jag har inte tänkt så långt som att testa med nallen :oops: Har bara haft ångest för att testa på dottern.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Nu har jag provat på Emil också, och så här blev det första försöket:

Bild Bild

Inte helt perfekt men ett klart godkänt första försök tycker vi. Det är storebror som fotat, därav de snygga vinklarna :wink:

Och så här sov han efter 10 minuter (min man fick dra upp sjalen lite över huvudet):

Bild
Användarens profilbild
Av Panakeia
Jätefint juh!
å fin familj också!!
å fin sjal me för den dlen! helt perfa ed andra ord!
Användarens profilbild
Av annalys
Fina bilder!

Men nu stjäl jag tråden lite: Jag kollade på babybodens sida och fattar hur ni menar med hopprep, men man kanske måste ha lite längre sjal till det? Min Hoppe är 3.6, och det blir inte mycket till hopprep att svinga. Jag testade i morse, och det kändes svårt (men det gick bra ändå, det var Sinom jag hade på ryggen och han håller i sig och är blickstilla).

Vet inte vad jag undrar egentligen. Kanske hur lång sjalen ska vara för att man ska få till ett schysst hopprep?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Min Leo som jag har på bilden är 4.1m. Och det tillkommer ju avsmalnande ändar på det. Det är nog som du säger, man måste ha lite längd i sjalen. Jag håller långt ut (sen har jag inte korsat på bröstet heller utan drar upp över samma axel precis som babyboden visar).

Lite OT, men jag gör en tibetansk avslutning sedan, den gillar jag
Användarens profilbild
Av Yael
Knytningen såg ju jättebra ut! Och så såg det himla mysigt ut när han somnat!
Bra fotograf din son var förresten!!!!
Användarens profilbild
Av buebo
Ser ju jättebra ut!! :D

Jag tränar fortfarande,får bara till ena sidan......
Användarens profilbild
Av Buscilla
EmilsMamma skrev:Nu har jag provat på Emil också, och så här blev det första försöket:

Bild Bild

Inte helt perfekt men ett klart godkänt första försök tycker vi. Det är storebror som fotat, därav de snygga vinklarna :wink:

Och så här sov han efter 10 minuter (min man fick dra upp sjalen lite över huvudet):

Bild
Det ser ju kanoners ut :tumsup:. Själv lyckades jag få till ett någon sånär ryggknyt häromdagen, fast jackan under blev så knölig att jag fick ta loss det och knyta vanligt omslut på magen till promenaden. Men man närmar sig sakta men säkert slutmålet :-)

/Cecilia
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?