Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av La Baula
Hej,

jag har en 3-veckors kille och provade min Ultimate Baby Wrap. Jag kan förstås bära honom i "Nursing"-ställningen. Vilka mer positioner tror ni att jag kan ha honom i?

// Cecilia
Användarens profilbild
Av Louise
Du kan bära honom upprätt "mage mot mage". Se bara till att huvudet får stöd av tyget som kommer från axlarna. Det är också bra om du stoppar in hans fötter innanför fickdelen så att de har stöd.
Användarens profilbild
Av La Baula
Tack Louise,

jag prövade det igår, men han trivdes bara en kort stund. Tyget som ska vara mellan benen, blir ju väldigt stort på en sådan här liten. Han prövade både nursing och mage-mot-mage, men trivdes sisådär. Det blev väldigt varmt, och jag upplevde sjalen som lite förstor för honom. Det blev som ett tält, han blev väldigt innestängd.

Jag tänker förstås fortsätta att pröva, tror att det kommer gå bättre efter ett tag. Men det vore bra med lite erfarenheter ifrån någon annans "bara-några-veckor-bebis".

Hur gick det för dig?

// Cecilia
Användarens profilbild
Av Cayenne
Min tjej trivdes inte heller en period. Då knöt jag sjalen lite lösare, och då tyckte hon om det igen. Hon tycker inte om när man "stänger in" huvudet och det sitter för hårt. Min tjej är nu 7 veckor gammal och älskar sjalen:-)
Användarens profilbild
Av Pyron
Jag har en sån till min 7 veckors bebis.

Och hon trivs jättebra sittande mot mig. Ibland vill hon ha det lite tajtare och ibland vill hon ha det lite lösare, men hon vill alltid ha en bit av sjalen över huvudet vare sig hon är vaken eller sover.
Av Ida
Irmeli satt i sin UBW från den åldern, men jag har för mif att jag inte trasslade ut hennes ben när hon satt mage mot mage. De fick stanna inne i sjalen, i grodposition (eller snarare rejält uppdragna mellan hennes och min mage). Det gick fint och jag har för mig att hon trivdes rätt bra där redan då. Man glömmer fort:-). Hon är 7 månader nu och har precis på allvar bytt från sin älskade UBW till en vävd sjal. Lite för bra gung i UBWn nu. även om den ändå fortfarande funkar. Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?