Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nennie81
EmilsMamma skrev:Lite nyfiken, när ni viker dubbelt åt vilket håll har ni vikningen då (på smokingbältet)? Uppåt eller neråt?
Smokingbältet viker jag ut (efter att jag satt Tilde innanför) men jag har kanterna uppåt och sen viker jag alltså ner den ena delen...
hmm luddigt... förstod du?
Användarens profilbild
Av jazoo
nennie81 skrev:
EmilsMamma skrev:Lite nyfiken, när ni viker dubbelt åt vilket håll har ni vikningen då (på smokingbältet)? Uppåt eller neråt?
Smokingbältet viker jag ut (efter att jag satt Tilde innanför) men jag har kanterna uppåt och sen viker jag alltså ner den ena delen...
Den vikta kanten nedåt och öppningen uppåt alltså - solklart!

Jag testade att vika sjalen idag, har inte ens tänkt på det förut, det var ju riktigt smidigt ju. Fast jag vek bara mittendelen av sjalen just när jag knöt (omslutet x på magen). Ska prova nennies variant imorgon, och vika ner efter knytning.

Tack för tips!
Användarens profilbild
Av Buscilla
jazoo skrev: Jag testade att vika sjalen idag, har inte ens tänkt på det förut, det var ju riktigt smidigt ju.
Eller hur :tumsup:
Lycka till i morgon!
/Cecilia
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
nennie81 skrev:
Klart som korvspad, tackar :wink:
Användarens profilbild
Av jazoo
nennie81 skrev:
Hmm, jag tror att jag kanske inte fattade ändå... Viker du ner kanten innan du knyter resten av sjalen? Det måste du ju, i alla fall om du gör omslutet x, annars blir det svårt...

Jag testade att vika hela sjalen idag på morgonen, och det var förstås väldigt smidigt att knyta så. Däremot tycker jag att det blev betydligt stummare, och tyngre i axlarna, jämfört med när jag har tyget mer "ihopskrynklat" över axlarna. Har ni märkt samma sak? Tycker inte det var riktigt lika skönt att bära i längden, kändes tyngre helt enkelt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?