Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av luxia
Förmodligen är torso det som funkar bäst. Men jag tycker att det känns som att man behöver vara mer av typen Stor Afrikansk Mamma Med Stadiga Bröst för att det ska funka ... Har dock lyckats någon gång, men det känns svårt.

Har du lust att visa dem? Man blir ju lite nyfiken när du säger att de är fina!
Användarens profilbild
Av Kusmi
luxia skrev:Förmodligen är torso det som funkar bäst. Men jag tycker att det känns som att man behöver vara mer av typen Stor Afrikansk Mamma Med Stadiga Bröst för att det ska funka ... Har dock lyckats någon gång, men det känns svårt.

Har du lust att visa dem? Man blir ju lite nyfiken när du säger att de är fina!
Jag vet inte var mannen har gjort av kameran så jag kan inte lägga in bilder för tillfället. Hur knyter man Torso och hur får man kroppstypen Stor Afrikansk Mamma Med Stadiga Bröst?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Fru Längtan skrev: Jag vet inte var mannen har gjort av kameran så jag kan inte lägga in bilder för tillfället. Hur knyter man Torso
så här: :D

http://www.wearyourbaby.com/videos/rebozotorsobak.MPG
Fru Längtan skrev: och hur får man kroppstypen Stor Afrikansk Mamma Med Stadiga Bröst?
det däremot vet jag inte riktigt hur man gör :roll: :lol:
Av Agnes
Hej!

Har jobbat en del i Afrika och där har man använt sina sjalar till att bära på ryggen. Har själv provat en hel del och burit längre stunder. Hoppas på att använda några av mina vackra tyger då vi får barn framemot sommaren.
De flesta afrikanska kvinnor är faktiskt vare sig särskillt stora eller stor bystade... så med en rejäl råbansknut, eller kärring knut, ovan för höften och en ovanför bysten brukar det gå bra - stoppa sedan in ändarna. Se till att barnet sitter stadigt i ett veck. Det som kan behövas innan man och barnet fått in vanan är någon som stöttar barnet medan du knyter och det kan ju vra lite besärligt här hemma då man inte så sällan är ensam med barnet.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Buscilla
diddeldi skrev:
Fru Längtan skrev: Jag vet inte var mannen har gjort av kameran så jag kan inte lägga in bilder för tillfället. Hur knyter man Torso
så här: :D

http://www.wearyourbaby.com/videos/rebozotorsobak.MPG

det däremot vet jag inte riktigt hur man gör :roll: :lol:
Gud vilken härlig och klämkäck liten länk, tack Diddeli. En fråga? Är det någon som har ett barn som ligger så där stilla???? Kanske skulle visa den för Herr Trassel. Han har mycket att lära min son :wink:.
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Jennelii
Buscilla skrev:En fråga? Är det någon som har ett barn som ligger så där stilla???? Kanske skulle visa den för Herr Trassel. Han har mycket att lära min son :wink:.
/Cecilia
Linus brukar ligga så när jag sätter bak honom på ryggen, då lutar han sig med kinden mot mig och som bara smälter fast.. :lol:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Jennelii skrev:
Buscilla skrev:En fråga? Är det någon som har ett barn som ligger så där stilla???? Kanske skulle visa den för Herr Trassel. Han har mycket att lära min son :wink:.
/Cecilia
Linus brukar ligga så när jag sätter bak honom på ryggen, då lutar han sig med kinden mot mig och som bara smälter fast.. :lol:
:shock: VA!!! Vad är hemligheten :?:. Låter fruktansvärt orättvist och mysigt :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
Agnes skrev:Hej!
Det som kan behövas innan man och barnet fått in vanan är någon som stöttar barnet medan du knyter och det kan ju vra lite besärligt här hemma då man inte så sällan är ensam med barnet.

Lycka till!
Ett tips om man behöver lite "stöttning" i ryggnytena är att slänga upp barnet å sen ställa sig mot en vägg så ¨barnet inte kan slänga sig bakot...
Användarens profilbild
Av diddeldi
Buscilla skrev:
Jennelii skrev:
/Cecilia
:shock: VA!!! Vad är hemligheten :?:. Låter fruktansvärt orättvist och mysigt :wink:
:iagree:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Buscilla skrev:
Jennelii skrev:
/Cecilia

Åh...nä jag vet inte, han bara är sån :D Fast mest go o kramig blir han då jag ska visa sjalar för någon, hur man knyter, då riktigt kurar han ihop sig och myser så dom blir alldeles sålda och bara måste beställa en sjal...smart liten gosse *nickar*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?