Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Frigg
Hur stora barn har ni burit på magen?
Min lille har blivit större och börjar nu vara i vägen om jag ska göra något annat än bara gå. Han är inte för tung ännu men aningen för lång. Vi har inte riktigt fått kläm på det här med att knyta på ryggen ännu, men övar för fullt.
Finns det något sätt att knyta så att barnet kommer längre ner utan att det blir tungt och ostadigt?
Användarens profilbild
Av diddeldi
i ergon hamnar barnet längre ner. annars är det bara att träna på ryggknyt :wink:
Användarens profilbild
Av annalys
Hur gammal är han (mest av nyfikenhet)?

Jag bär David 11 månader en del i höftkryss, tycker det är ganska smidigt att få dit honom (fast jag har inte 100% fått till exakt hur hårt jag ska knyta än). Han är inte lika mycket i vägen som på magen, men kan ändå vara med och kolla in läget när jag pysslar i köket t ex. Dock kan man inte göra precis vad som helst, han har långa armar så varma eller vassa saker vill jag inte hantera med honom på höften. Det är ju också lite snedbelastande, men annars gillar jag höftkryss.

Träna vidare på rygg annars, det finns ju några varianter att försöka med så man hittar sin favorit.
Av Frigg
Han är bara 9 månader, men lång (80 cm) och smal.
Höftkryss har vi aldrig provat, det kanske kan gå. Ska prova genast.
Annars är störst problemet med ryggknytning att jag inte kan få upp honom på ryggen själv och att jag måste ha mössa på mig annars har jag inget hår kvar till slut.
Av Tyche
Isaac, ca 75+ cm, 10+kg, åker ALLTID på magen utomhus. Hemma blir det en och annan ryggtur :lol:

Höftkryss som någon rekommenderade, annars är det ju ryggen och när det gäller den säger jag antingen ERGO eller ÖVA :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
Markus 11 mån, 74 cm och 10,5 kg åker sjal på magen,
på rygg i MT.
Det funkar fint! :D
Användarens profilbild
Av trollmamma
Axel 1½ år 87cm o 13 kg åker främst på ryggen men somnas på magen o även nu i kylan har det varit en del magbärning !!!
Användarens profilbild
Av Soffi
Jag bar Tora på magen i somras (då två år) i mei tai. Hon ville hellre det när hon var trött.
Användarens profilbild
Av sus
Frigg skrev:Hur stora barn har ni burit på magen?
Jag har burit Lisen, då 3,5 år, 95-100 cm lång och 16-17 kilo på magen. Hon är egentligen inget sjalbarn, men det var en morgon i höstas när hon absolut skulle kramas när jag var lite stressad på morgonen, så jag frågade om hon tyckte det var okej och jag knöt fast henne på magen.
Det var LITE svårt att plocka ut grejerna ur kylen för jag såg nästan ingenting framåt, men det var inte särskilt tungt. :wink:
Annars bär jag fortfarande Majken fram i ERgon ganska ofta, men hon är bara ca 80 cm och väger runt 10 kilo.
Av Agneta H
Frigg skrev:Han är bara 9 månader, men lång (80 cm) och smal.
Höftkryss har vi aldrig provat, det kanske kan gå. Ska prova genast.
Annars är störst problemet med ryggknytning att jag inte kan få upp honom på ryggen själv och att jag måste ha mössa på mig annars har jag inget hår kvar till slut.
Mitt tips om du har råd är att skaffa en ergo. En långsjal och en ergo är ett bra komplement tycker jag. Jag kan bära min 4-månaders kill på ryggen i ergo nu men lyckas ännu inte med långsjalen på ryggen.
Av Frigg
Höftkryss fick vi till rätt så bra i går kväll. Det blev lite tyngre men då problemet med att han är i vägen bara är kortare stunder här hemma eller i affären så gör det inte så mycket. På längre promenader och liknande går det fortfarande jätte bra att ha honom på magen.
En ergo har jag länge önskat mig men inte haft råd till. Fast det kanske går att få tag i en använd lite billigare
Av Tyche
Frigg skrev:Hur stora barn har ni burit på magen?
Jag har burit min lillebror (5 år, 110 cm (?), 20 kg) på magen ibland. Fast det är ju så klart inte så länge... Min syster dotter (2,5, 95 cm(?), 17 kg) på magen, och hon gillar det. Hon kan sitta hur länge som helst om hon får välja. Men man ser ju inte så bra... :lol:
Av Annamamman
Jag kan bara bära på magen än så länge, höften blir för snett och ryggen får jag inte till. Min M är ju lite kortare, runt 70 cm, men jag tycker att det fungerar bra att få henne lite längre ner om jag knyter dubbel-x lite "lösare", och sedan är noga med att breda ut tyget och ta tag i vaderna och liksom putta hennes ruma lite neråt. (nån som förstod det???) när jag vill göra något hemma med henne med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?