Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Jag provade den idag och han satt ju verkligen jättebra... men puh vad jobbigt att få till det! Jag har kört SHBC massor innan, men tycker att han ganska ofta hamnade lite snett. Men jag var nog inte tillräckligt bra på att knyta :oops: . Det är annars en snabb och smidig knytning när man ska upp och iväg!
Av juliaanna
Testade vrikkesikker efter att ha kollat på videon och undrar vad ni gör om barnet somnar eller håller på att somna i den knytningen?
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
juliaanna skrev:Testade vrikkesikker efter att ha kollat på videon och undrar vad ni gör om barnet somnar eller håller på att somna i den knytningen?
Jag har bara precis försökt lära mig knyta den så jag har inte stött på det problemet... Har inte ens tänkt på det. Menar du för att barnet hamnar så högt att han inte kan få huvudstöd av sjalen?
Användarens profilbild
Av tweed
Idag har jag fått till en SHBC :vågen:
shbc.jpg
shbc2.jpg
Jag tycker inte att det känns snett, det blir ju som ett omslut på den andra sidan också eftersom man drar sjalen snett från början, dvs ena änden över axeln och den andra under. Jättebra förklarat, eller hur :?
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Jag fattar hur du menar och det är ju såklart inte meningen att det ska kännas snett. Men jag fick det lite snett för att jag inte drog åt ordentligt, tror jag. Jag tog åt mig Malinkas råd (som jag vet att hon delat med sig av på en sjalträff tidigare men som jag glömt) och provade igen igår och det blev jättebra och inte snett alls!
Användarens profilbild
Av korell
Åhh! Dessa måste jag testa.
Jag inser att jag stagnerat med omslutetX. Blev väl bekväm när jag väl lärt mig det och så har det inte blivit av att prova nytt :lol:
Användarens profilbild
Av glis
Kvarnvik: Vad ni klär i den där sjalen! Jättefina är ni. (Jag och Indiemorsan snakcar om att åka till U-hamn, skall du med?)
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:Kvarnvik: Vad ni klär i den där sjalen! Jättefina är ni. (Jag och Indiemorsan snakcar om att åka till U-hamn, skall du med?)
Tack!
Jag har ju ff inte gjort nåt av det jag köpte sist :oops: (Vill du förresten åka med till A-torp och bada nån gång, nu när det är stängt i Töllstorp, babysim mellan 17-18 på torsdagar?)
Av doc
Lyckades få till det och känns bra!
Av juliaanna
Indiemorsan skrev:
juliaanna skrev:Testade vrikkesikker efter att ha kollat på videon och undrar vad ni gör om barnet somnar eller håller på att somna i den knytningen?
Jag har bara precis försökt lära mig knyta den så jag har inte stött på det problemet... Har inte ens tänkt på det. Menar du för att barnet hamnar så högt att han inte kan få huvudstöd av sjalen?
Precis. För att Edvin ska kunna se ordentligt måste han sitta en bra bit högre än vanligt ( i tex X-omslut på mage el rygg) och då verkar det svårt med huvudstöd. Har bara provat knytningen när han varit pigg än så länge men vill gärna att den ska vara mer universell om vi nu vänjer oss vid den. Det största problemet om jag är själv är egentligen att han har både huvudet och armarna ute ur sjalen. Hur jag skulle kunna fixa in hela honom på något smidigt sätt är än så länge en gåta.
Användarens profilbild
Av Helma
Var ju bara tvungen att testa diddeldis omslutna ryggsäck. Jättebra beskrivning :tumup: och sjal samt barn satt som en smäck från början. Det får vi nog göra om, imorgon! :wink:
Av Jinxan
tassar lite här så jag kommer ihåg att kolla Youtube länken :)
Av lynnis
Hejsan, testade vrikkesikker för ett tag sedan men min sjal (didy 5,2m) blir på snäppet för kort. Hur gör ni andra som får till det, har ni en exta lång sjal? Jag tycker det var en underbart skön knytnig då jag inte gillar att knyta över bröst/mage.. Är rel mager och tycker det spänner och gör ont med knutarna, så det blir mest becon jag bär i men jag vill så gärna få till det med sjal på ryggen!!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?