Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av beabus
har köpt min första ringsjal kommer typ i morron förhoppningsvis.
men det e ingen anvinsning på hur man gör. har provat en innan men behöver lite hjälp . va ska man tänka på? var kan ringarna sitta och inte sitta osv.
Användarens profilbild
Av Anso
Titta även på:
www.looma.se
www.babyboden.nu
eller Sjalbarns egen knytinfo förstås :D

Börja med ringarna rätt högt upp, vid nyckelbenet ungefär,de hamnar lite längre ner när du justerar sjalen.

När du sätter i barnet i sjalen är det viktigt att tyget som ligger på din rygg är ordentligt spänt annars kommer ringarna att glida för långt ner när du drar åt sjalen och barnet hamnar för nära ringarnal = sämre stöd.

Barnet ska sitta som en groda med uppdragna knän och lite rundad rygg.

Sedan justerar du sjalen genom att dra mestadels i sjalens långsidor ( se till att de ligger ytterst i ringarna så blir de lätta att hitta), på så sätt bildas en liten påse som barnet sitter i. Du måste avlasta barnets tyngd när du justerar sjalen annars korvar sig tyget i ringarna.

Barnet ska bäras högt upp, ej nedanför naveln för då blir det tyngre för dig. Barnet ska sitta väldigt nära dig, om barnet lutar ut ifrån dig så blir det snabbt tungt.

Lycka till!
Av beabus
tack för svar nu har jag fått sjalen och ska knyta så fort sonen vaknar längtar lite hehe. ha det underbart
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?