Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Hej!
Jag har en Ella Roo som jag hittills alltid knutit x-omslut med, alltså med smokingbältet innanför. Eftersom Ella Roon inte är så elastisk som de tjockare vävda sjalarna är, tycker jag att det funkar dåligt med x omslut 2 med den och så blir det inte så stadigt och lite sladdrigt tycker jag.
Fast nu när det är kallare skulle det vara smidigare att kunna knyta x-omslut 2 och slippa knyta om sjalen varje gång jag tagit ut Miles.
Tycker ni också att det är knepigt att knyta x omslut 2 med de här tunnare sjalarna? Äsch jag måste skaffa mig en Storchenwiege.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tycker att OX2 bara funkar riktigt bra med elastisk sjal. Använder alltid OX med vävd, och det går väl till nöds att stoppa i och ur, men riktigt bra är det ju inte...
Användarens profilbild
Av Helena
Hur gör du då om du vill ta i och ur Mathilda ofta ur sjalen, knyter du något enkelt kryss eller bas-x eller vad de nu heter?

Var det så att x-omslut 2 kom till efter att de elastiska sjalarna kom, och så började de som hade vävda sjalar att också göra den?
Användarens profilbild
Av Helena
Fast Tina Hanslep (som är med på blöjfrittlistan) har sytt en bärsjal av tyg från Ikea, och den är inte ett dugg elastisk, och hon knyter alltid x omslut 2 och stoppar in och ur Frida lätt som en plätt. Jag förstår inte hur hon gör det, kanske knyter hon väldigt löst och har Frida långt ner.
Av Alexandra
Jag tycker det är svårt att få till Xomslut2 riktigt bra med vävd sjal. Ska jag bära länge brukar jag knyta omslutetX, och skall Tindra mycket i och ur väljer jag att ha färdigknutet dubbelX.
Av Alexandra
Jag knyter hellre omslutetX än Xomslut2 även med de elastiska sjalarna, jag tycker att det är lättare att få det precis som man vill ha det. Nackdelen är ju att man måste knyta om varje gång.
Användarens profilbild
Av Helena
X-omslut 2 tyckte jag hade den nackdelen när jag använde babybundlern att jag inte riktigt kunde styra var Miles hamnade på min mage. Och x-omslut känns som en snabbare knytning eftersom man har barnet hos sig medan man knyter. Fast jag tycker att x-omslut är lite svårt på ett sätt med t ex en babybundler för man måste ju ta i och dra så väldeliga för att den ska sitta bra, med en Ella Roo som är stummare går det ju jätte bra.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Jag gör nästan bara X-omslut 2 och jag har en hemsydd sjal som bara är pyttelite elastisk men jag tycker att det funkar. Knyter alltid hårdare än jag tror behövs och kommer hon då för högt upp så lossar jag knuten och "skakar" ner henne lite. Tycker att det funkar bra att ta ur och sätt i henne också men det är ju inte så lätt men hellre det än att dra sjaländarna i gatan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?