Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mia
Hittar ingen riktigt bra samman fattning om vilka längder som kan användas till vilka knytningar...
Kan ni hjälpa mig?! med vilka knytningar som kräver vilka längder (min och gärna max, så det inte blir föör långa ändar..)
Användarens profilbild
Av Mia
Tack, men jag får inte en tydlig bild ändå... det står ju inte alltid och inte alltid samma...
Om man väljer två längder, för att kunna göra alla knytningar utan för lite eller för mycket tyg, vilka skulle det bli?
Användarens profilbild
Av Mia
ok...
och om man vill görra lite enklare varianter typ höftkryss, tryggvagga, utan att ändarna släpar i marken?
Välja en 5.2 och en strax under eller upp till 4m, låter det bra?
Användarens profilbild
Av mojsan
...satsa på en typ 4,6-4,7m nånting, om du inte vill ha långa ändar. Då kanske du får knyta på ryggen, vet inte hur du är byggd, men mina längsta är över fem meter, och det blir rätt mycket över. Jag tycker det är ok, men kan förstå om det är irriterande.

En kring 4 m låter bra. Jag drar strax över 4 m med ryggsäck med kors över bröstet samt knut på magen. Jag är lite rund, 161cm, nånstans kring 75 kg, C-D 85-90. (Tur att jag inte ser lika stor ut som jag är... :oops: )

Det är svårt att råda någon annan, man kommer på nya behov hela tiden. Jag för min del gillar att ha tyg att knyta med, någon dec häng gör inte så mycket, medan andra vill ha ganska precis. Dock inser jag att näst längsta räcker långt.
Användarens profilbild
Av Mia
Tack för att ni är hjälpsamma! :)
Jag är låång, 184cm, ca 40/42 på överkroppen (75c) men bredare höfter 44/46 :oops: och nu stor mage :D
Min bärabarn på 2.6 räcker precis inte till knut på motsatt höft vid höftkryss/tryggvagga... och jag tycker att det är snggt med lite ändar som hänger, särskilt om det är fransar men inte ända till marken.. 3.7-4m kanske? Vad finns det för sådana sjalar? Vad skulle ni knyta då och vad skulle ni sakna att kunna knyta? skulle ju gärna vilja ha en multirandig rebozo...
Och så en 5.2 m sjal senare...
Användarens profilbild
Av Mia
Skulle en 4.5m sjal vara för lång tror ni? multi finns visst bara i 4.5 och 5... :(
Användarens profilbild
Av mojsan
..styvheten på rebozo, men jag skulle tro att en antigua eller ellaroo 4,5 skulle bli snyggt, de är ju stummare än diagonalvävda. Kanske är rebozon det oxå!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?