Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Strömming
Har en liten 2-veckors tjej hemma och fick hem min minimundus trikåsjal igår. Har aldrig burit förut men jag tror att jag har fått till hur sjalen ska knytas, men hur hårt??? Iris verkar trivas i sjalen men jag tycker hon ser lite ut som en säck och har försökt knyta hårdare, men jag tycker inte jag får till det. några tips?
Hon sitter som en groda på magen i omslut (tror jag)
Användarens profilbild
Av jag71
Knyt lite hårdare än vad du tror är bra. :wink: :lol: Med trikåsjalar kan man dra åt ganska bra. Det rä nästan så jag skulle säga hellre för hårt än för löst.

Finns det någon sjalträff i närheten som du kan gå på och få hjälp?
Användarens profilbild
Av P
jag71 skrev:Knyt lite hårdare än vad du tror är bra. :wink: :lol: Med trikåsjalar kan man dra åt ganska bra. Det rä nästan så jag skulle säga hellre för hårt än för löst.

Finns det någon sjalträff i närheten som du kan gå på och få hjälp?

:iagree:
Oftast så är problemet att man knyter för löst.
Användarens profilbild
Av Strömming
Tack! Då ska jag prova lite hårdare! Men jag har bara sånna problem att få ner henne i sjalen då...
Ska försöka hitta någon i Uppsala som kan hjälpa mig!
Användarens profilbild
Av P
Strömming skrev:Tack! Då ska jag prova lite hårdare! Men jag har bara sånna problem att få ner henne i sjalen då...
Ska försöka hitta någon i Uppsala som kan hjälpa mig!
Men i Uppsala finns ett helt gäng med sköna sjalare, hoppa in i Uppsalatråden under OT vettja.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?