Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

En sak som förbryllar mig är denna:

När man läser storleksguider för längd på sjal för olika knytningar så är det alltid Omsluten rygg som kräver längst sjal.
Exempel: http://www.mamut.net/alltityg/subdet19.htm

Antingen knyter jag fel eller så är nåt annat skumt, för jag behöver mindre längd för att göra den knytningen än vid Omslutet kryss på magen.

Har jag missförstått alltihop?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det är väl kanske om man vill ha knuten på ryggen, eller ett extra varv kring midjan (då man bär på ryggnen är ju oftast barnet större= tyngre och man vill ha mer avlastning kanske)
Användarens profilbild
Av mimpen
Mina kortare sjalar (4,2m) räcker fint till omslutet på ryggen. Då har jag knuten fram.
Användarens profilbild
Av Bollen
mimpen skrev:Mina kortare sjalar (4,2m) räcker fint till omslutet på ryggen. Då har jag knuten fram.
Exakt! Blir ju så könstigt om man är ny och tror att man behöver en jättelång sjal för ryggbärning när de flesta verkar trivas med kortare sjalar till ryggen :roll:
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag vill gärna ha ganska så lång till ryggen. De som bara är runt 420 undviker jag. Det för att det är jobbigare att knyta med dem. Jag vill ha ganska lång sjal till ryggen för att kunna låsa ändarna mellan benen när jag inte använder just den. Med de lite kortare sjalarna så är just den delen ett problem men det går att knyta och blir inte lika lång svans. Nu blir det ingen svans om jag använder mina vanliga då jag tar de ett extra varv runt magen innan jag knter ihop. Till ryggsäck krävs inte alls lika lång sjal och det är under knytningen som det underlättar mycket med en längre sjal när man knyter på ryggen. Mycket lättare att få upp så att sjalen sluter fint om hela barnets rygg med en lång sjal än att försöka vrida sig fördärvad med en kortare sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?