Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag får inte grepp om detta :hmm: .
Jag tycker att omslutet kryss på magen är den absolut skönast ( och mysigast :wink: )

Men helt plötsligt har jag börjat få ont i axlarna, kanterna blir vassa och skär in lite. Okej, det är mycket så med Ella Roo:n men så fick jag hem "stork Leo" och den skär inte in lika mycket, men då får jag inte till knuten eller snarare korset som blir på ryggen ( på baskrysset) utan att det gör hemskt ont i rebenen på ryggen. :purskis:

Jag behöver en knytning som är lätt att lyfta lillkillen ur och i utan att behöva knyta om+ något som är skönt och inte gör ont...
ja, som ni märker skulle jag behöva lite tips på hur jag ska göra med Ella 5m och Stork Leo 3,75
Användarens profilbild
Av Cayenne
En liten blid skulle hjälpa till att förstå vad du menar....

Men om det skär in i mina axlar, så ändrar jag lite på tyget på axlarna. Kanske viker över kanten lite eller drar ut tyget lite.

Ont i revbenen bak har jag aldrig haft, men jag kan tänka mig att det är samma där. Om du viker över kanten på axeln, så kanske det känns bättre bak oxå?

Den kortare sjalen skulle jag knyta bas kryss med eller om den kallas enkelt kryss :oops:

Själv bär jag nästan bara på ryggen för tillfället...... Annars är det det enkla krysset som jag tycker är smidigt att förknyta t ex om man ska iväg i bilen.
Användarens profilbild
Av Helena
Om jag var du skulle jag nog sälja Ella Roon och köpa en längre Stork, så att du kan göra skönare knytningar med mer tyg. Jag har aldrig testat
bas-x men jag kan tänka mig att det kan vara lätt att tyget blir lite snott och att det är svårt att få korset bra bak på ryggen. Annars kan du ju bära på höften i höft-x med sjalen.
Användarens profilbild
Av knutis
Jag tror att det är själva kroken på ryggen som blir i baskrysset som gör ont. Finns det ingen som provat att knyta typ baskryss fast med tyget i kors på ryggen. Min sambo lyckades med det en gång, men sen kommer han inte ihåg hur han gjorde. :hellu: Jag får nog prova olika och träna tills jag hittar något som passar.

Ja, stork leo gå alldelless utmärkt att knyta på ryggen och även med nöd och näppe omslutetkryss på magen.. betydligt trevligare än Ella, om jag ska vara ärlig..JA, jag har funderat på att sälja den men sen blir det ju snart sommar och då är det ju bra med en lite tunnare sjal... :| fast inte om den inte går att få till.. :roll:

Men tips på snabb och enkel knytning för att lyfta i och ur då? Någon?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?