Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av gluGirl
Ja, nu har ju äntligen lillebror tittat ut (två veckor sen idag) och jag har nu försökt knyta min sjal för första gången.
Jag får dock inte till det alls, vet inte hur hårt eller löst jag ska knyta?

Jag är inte så lång (163cm) och Vidar är 53,5cm lång och vägde 4450g när han föddes.

När jag knöt sjalen känns det som om det blir för tajt för att få ner honom i sjalen men om jag knyter lösare så är jag rädd att han trillar ur? Eller gör de inte det?

Finns det kanske en vänlig själ som med bilder kan visa ungefär hur hårt en sjal ska "spännas" (om ni förstår vad jag menar?) innan man sätter i barnet? Jag försöker med omsluten kryssvagga med ficka, kan jag tillägga.

Total nybörjare som man är önskar jag att jag hade någon nära som kunde knyta men jag känner tyvärr ingen som har en sjal.
Användarens profilbild
Av diddeldi
såhär ungefär brukar jag ha:
Bild

fast med en så liten bebis så kan man ha en aning tajtare.
Av Flodisen
Tajt. För det löser sig lite själv efter ett tag.
Användarens profilbild
Av gluGirl
Tack så mycket för svaren, ska prova igen så fort jag kan.
Jag har lagt sjalen så brett som möjligt från början, kanske blir lättare att göra som på bilderna?

En fråga till, skall det kännas lite trångt att lägga ner barnet med tanke på att det töjer sig eller?
Användarens profilbild
Av naimiez
gluGirl skrev:Tack så mycket för svaren, ska prova igen så fort jag kan.
Jag har lagt sjalen så brett som möjligt från början, kanske blir lättare att göra som på bilderna?

En fråga till, skall det kännas lite trångt att lägga ner barnet med tanke på att det töjer sig eller?
Japp, det ska det...
Användarens profilbild
Av melon
Grattis till Vidar!

Min mam eco drog ihop sig väldigt mycket efter tvätt, så första knytningarna efter tvätt fick jag knyta extra hårt.

Hoppas du får till det!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?