Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av _hanna_
Okej.. nu behöver jag hjälp.. jag måste på nåt sätt försöka få upp min 5 månaders på ryggen!! Han väger 9 kg nu och det går bara inte att ha honom på magen längre!! :?
Hur ska jag våga?? :roll: Och vilken är den bästa och enklaste knytningen att börja med?? Har precis fått min nya Rebozo med posten igår, den är 4,5 m ..
den ska jag knyta upp Lukas på ryggen i tänkte jag!! :lol:
//Hanna
Användarens profilbild
Av Mia
Håller med Lin!
Tibetansk ryggsäck kör vi mest här!
Med en ev halsduk som extra stöd för huvudet om han somnar.
Användarens profilbild
Av _hanna_
Katharina skrev:Vad är det som gör att du inte kan ha honom fram längre?
Han är för stor för att jag ska orka ha honom där och samtidigt kunna göra annat.. :?
Jag orkar bära honom så, det är inte det.. men om jag tex samtidigt ska leka me syrran, eller laga mat, så är han ju "i vägen"!! :?
Användarens profilbild
Av Mia
Det är väl enkelt att använda din MeiTai också! :D
Användarens profilbild
Av _hanna_
Mia skrev:Det är väl enkelt att använda din MeiTai också! :D
Oh ja.. men jag vill lära mig att knyta med långsjal oxå!! :lol:
De gångerna jag har haft Lukas på ryggen i den så har sambon fått hjälpa mig.. :oops: jag vågar bara inte försöka själv.. :? *hjälp*
Användarens profilbild
Av Mia
Kolla in instruktionerna till Tibetanen.
Lägg dig på alla fyra i sängen med kuddar på båda sidorna.
Har du en spegel som du kan se dig själv i från sidan så är det bra.
Lyft upp bebis och knyt samtidigt som du inte behöver oroa dig för att han ska trilla ner!
Det lättaste tycker jag är att breda ut bara mitten på sjalen snett framför mig. lägga ner bebis på den. korsa armarna och ta tag i babis armar och sjalen och lyfta upp den över axeln. Sedan kasta över resten av ena sjaländen och börja knyta.
Var noga med att dra åt i nederkanten så att verkligen knäna är särade, knävecken högre än rumpan, rumpan i en "påse", stoppa in lite tyg mellan din rygg och hans skrev. Då ska han inte kan glida ur!
Tighta till ordentligt i överkant också.
Användarens profilbild
Av _hanna_
"Det lättaste tycker jag är att breda ut bara mitten på sjalen snett framför mig. lägga ner bebis på den. korsa armarna och ta tag i babis armar och sjalen och lyfta upp den över axeln. Sedan kasta över resten av ena sjaländen och börja knyta."

Hmmm.. jag kan inte riktigt se framför mig hur du menar?? :? :roll:
Användarens profilbild
Av Mia
:lol: :oops: :roll:
Nä det är inte så lätt..
Har du sett ngn svinga?
Användarens profilbild
Av Mia
Lite som Anso gör i knytinstruktionen för x-omslut på ryggen fast om du kan se framför dig att Hanna ligge på sjalen istället och liksom sjalen också svingas med..
Det är faktiskt lättare än det ser ut!
Användarens profilbild
Av Aurian
Ååh! Smart Mia! Jag brukar ju alltid pula ner sjalen i bakfickorna :lol: :lol: Men vad gör man när inga fickor finns att tillgå :shock:
Jupp -svingar sjalen också! 8)
Användarens profilbild
Av _hanna_
Mia skrev:Lite som Anso gör i knytinstruktionen för x-omslut på ryggen fast om du kan se framför dig att Hanna ligge på sjalen istället och liksom sjalen också svingas med..
Det är faktiskt lättare än det ser ut!
Okej!! Då fattar jag!! :wink: Det där svinget har väl alla sett?? :lol: *fnissar*
Användarens profilbild
Av Mia
:lol:
Fickorna var smart!
Men jag brukar så lätt tappa bort mitten om jag lägger på mig sjalen först/sist.. :roll: Och så vågar jag inte släppa min lille... :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?