Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Hej på er erfarna!
Med risk för att det blir tjatigt så lägger jag också upp en bild för att få lite knythjälp. :help:
Jag har äntligen lyckats med omslutet på ryggen (ryygsäck blev bara för svårt och det är jag galen på :twisted: )

Men det blir så svajigt och hur jag än skumpar upp henne och drar åt så blir det ostadigt. Hon liksom får en för grund sittplats och det känns som om hon faller ur. Hon sjutton bär man sig åt för att bre ut tyget ordentligt på ryggen?

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av glis
Jag får inte till det varje gång, särskillt inte när kisen inte vill ligga mot mig medans jag knyterm men när det går så beror det på att jag lyckas behålla hans atmar inanför mina "hängslen" medans vi knyter i alla fall. Då kasar inte omslutet ner heller.
Hängslena kommer på rätt ställe genom att jag langar över dem högt upp på ryggen och sena sveper dem nedåt mot hans rumpa. Men som sagt, det går inte alltid.
Användarens profilbild
Av sirisirius
se till att breda ut sjalen över hela ryggen upp över axlarna så att armarna är innanför. tajta till översta kanten rejält och dra under dina armar. Vik in undre kanten under barnets rumpa. dra hårt hårt. gör omslutet.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Tack för bra tips!
Den där videon var riktigt bra och jag har inte brett ut tyget riktigt som hon gör. Om ett tag ska jag testa, men nu måste vi äta!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Mitt tankeknep för att få omslutet på ryggen bra är att prio ett för smokingbältet är att kanten ska vara långt upp, ända uppe under armhålorna på barnen. (det där med att han täkta armar är inte lillebrors grej riktigt...) Jag försöker även dra åt just överkanten ordentligt under resten av knytandet.

Detta med att ha sjalen i armhålorna kommer förövrigt helt av sig själv när jag svingar upp barn och sjal samtidigt. Har haft det svårare att få upp sjalen ordentligt högt när jag lyft upp barn och sjal var för sig.

Hur nederkanten på smokingbältet är tycker jag är mindre viktigt i omslutet-x iom att man ändå har "krysset" som täcker rumpa och ger bra "sits" liksom! :D
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Toppen med all hjälp! :tumsup: :app:
Jag har lyckats riktigt bra idag tack vare era råd. Videon var superb hjälp och jag har försökt att få upp tyget ända upp i ärmhålorna från början. Innanför tyget ville hon INTE ha sina armar. Då blev hon sån här: :hopmad: och det gick inte att fortsätta knytningen. Men med en brödbit i handen så blev det lite lättare.
Nu behöver jag bara jobba på finslipningen och på att få henne lite högre upp. Hur högt knyter ni egentligen? Var har ni rumpan resp. huvudet på barnet? (Det beror ju i och för sig på hur stort barnet är. Pyret är 10 månader.)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?