Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av boosten
Vill ingen förbarma sig över knytinstruktionerna förlångsjal här på sjalbarn!?? När man läser här "omslutet X II är ju klart bäst till det" eller "ryggsäck är bäst för oss", och så har man själv ingen aning om vad som kallas vad för man har bara engelska instruktioner till sjalen så hamnar man ju som lite utanför.. :cry:

Snäääällla??
Användarens profilbild
Av Nova
Jättebra knytinstruktioner på svenska :D hittar du t.ex. här:

http://www.stjarnbarn.se/knytinstruktioner.htm
Senast redigerad av Nova den sön jan 01, 2006 16:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av boosten
Katharina skrev:Oj, men vet du. FGå till startsidan för sjalbarn och titta på menyn upptill. Där står det "knyt" (tror jag?) och där finns beskrivningar för alla knytningar. Viss knytningar kan heta olika beroende på var på nätet man läser om dem och det kan förvirra, men fråga igen då så löser vi alla frågetecken då :-)
Fast det är ju där jag kollat, och alla knytningar finns inte.. Det var där jag tänkte det vore så himla bra om det skulle uppdateras så att alla kan hänga med, just för att folk använder speciella benämningar här. Men det kanske är en fråga för forumansvariga..
Användarens profilbild
Av boosten
*suck* Jag ger upp.. :wink: Tänkte att alla nyingar (inte bara jag) också skulle ha lättare att fatta allt om allt fanns här liksom så det är lättare att hänga med, men ok.. :(
marlene skrev:http://babyboden.nu/Mias/Websidor/knytinstruktioner.htm

Ja det var en bra sida med rätt namn på knytningarna också.
Användarens profilbild
Av boosten
AnKa skrev:Kära barn har många namn.... Samma knytning kan heta olika saker på olika ställen , kan vara förvirrande. Kanske skulle det finnas en synonymordlista eller synonymknytlista :lol:

Har du pm:at April om problemet?
Nä, jag ska lägga in nåt i forumhjälp..
Användarens profilbild
Av April
Hej, hej!

Jag ligger efter med uppdateringarna, då jag mått konstant illa i 10 veckor :-D (litet SjalBarn på gång). Jag lovar att jag kommer att uppdatera, så fort jag in alla knytningar m.m. och så fort jag bara mår lite bättre! 8)

Det är meningen att alla knytningar ska finnas här - så småningom :-D

Kram
Användarens profilbild
Av boosten
April skrev:Hej, hej!

Jag ligger efter med uppdateringarna, då jag mått konstant illa i 10 veckor :-D (litet SjalBarn på gång). Jag lovar att jag kommer att uppdatera, så fort jag in alla knytningar m.m. och så fort jag bara mår lite bättre! 8)

Det är meningen att alla knytningar ska finnas här - så småningom :-D

Kram
Åååkej! Vad bra, och vad glad jag blir! Synd bara att du inte mår bra, vill ju inte lägga några bördor på dina axlar. Så länge det kommer nån gång så! :) Och grattis till graviditeten!! *avis*
Användarens profilbild
Av boosten
Katharina skrev:
Knytningarna är uppfunna på olika håll samtidigt så det finns liksom ingen rätt benämning på en knytning. Så det kommer alltid vara någon som är missnöjd...
Joo givetvis, men på ett forum såhär så blir det ju lätt en genre, har ju märkt att de flesta andra här verkar fatta benämningarna, och det vore ju bra om man hade som en "standard" just för familjeliv där alla osäkra och oense kan kolla upp vad som antagligen menas..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?