Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av diddeldi
Sicali skrev: Tack så jättemycket för länken, tyvärr så har jag en liten som aldrig skulle acceptera att sitta så. Han gillar att ha fötterna fritt så han kan sparka lite med dem, dessutom är han rätt lång så det där hade blivit alldeles för hoptryckt för honom. Trodde buddah var lite som omslutet kryss fast frammåtvänt istället.
tyvärr är det inte ergonomiskt bra (i någon sjal eller sele) att sitta så. det går att sätta barnet så ändå förstås, men de flesta fördelarna med att bära i sjal går ju förlorade.
Av Sicali
diddeldi skrev:
Sicali skrev: Tack så jättemycket för länken, tyvärr så har jag en liten som aldrig skulle acceptera att sitta så. Han gillar att ha fötterna fritt så han kan sparka lite med dem, dessutom är han rätt lång så det där hade blivit alldeles för hoptryckt för honom. Trodde buddah var lite som omslutet kryss fast frammåtvänt istället.
tyvärr är det inte ergonomiskt bra (i någon sjal eller sele) att sitta så. det går att sätta barnet så ändå förstås, men de flesta fördelarna med att bära i sjal går ju förlorade.
Hur menar du? Vilka fördelar går förlorade? Som jag ser det är det ju samma närhet oavsett om barnet sitter frammåt eller inåtvänt.
Av Sicali
Lin skrev:De ergonomiska fördelarna går förlorade om man bär framåtvänt. Barnet kommer längre ut från dig och det blir därför mycket tyngre att bära så. Dessutom sitter barnet inte ergonomiskt korrekt i ett framåtvänt x-omslut.
Men visst kan man bära så korta stunder i alla fall, så länge man orkar, om man trivs med det.
Jag trivs bäst att ha honom vänt mot mig, men när det gäller sjalbärandet känner jag att det är viktigt att rätta mig efter honom och han gillar inte när han inte ser någonting.
Användarens profilbild
Av tinaw
Om du bär på höften eller sittande sidledes i omslutet kryss eller hög ryggknytning ser han bra framåt.

/Tina m vidhängade Noah, 7 mån
Av Sicali
tinaw skrev:Om du bär på höften eller sittande sidledes i omslutet kryss eller hög ryggknytning ser han bra framåt.

/Tina m vidhängade Noah, 7 mån
Om man bär i hög ryggknytning går ju mycket av fördelarna bort med, det blir inte samma närhet och man ser inte barnet.
Användarens profilbild
Av johanna
Jag bar Malte framåtvänt i omslutet X med smokingbältet ytterst när han var mindre. Inga långa perioder, men då och då när det märktes att han ville se vad vi höll på med. Det är ju lätt att vända inåt om man märker att det blir för mycket. Det var alltså i en Ellaroo kanske jag ska säga också :) Tyngre blev det ju, och inte samma ergonomiska ställning för Malte, men å andra sidan blev han buren framåtvänt i BB av far sin ungefär samtidigt så jag tyckte inte det gjorde nån större skillnad...
Användarens profilbild
Av tinaw
Om man bär i hög ryggknytning går ju mycket av fördelarna bort med, det blir inte samma närhet och man ser inte barnet.
:D Fast jag tycker det är mysigare att bära på ryggen. Jag behöver inte se Noah eftersom jag hela tiden känner vad han vill.
Av Sicali
tinaw skrev:
:D Fast jag tycker det är mysigare att bära på ryggen. Jag behöver inte se Noah eftersom jag hela tiden känner vad han vill.
Jo, förstår hur du menar, vid sju månader brukar man ju kunna tyda dem utan och innan men jag tycker ändå att den där mysiga närhetskänslan försvinner, att kunna pussa på hans hår, hålla i en liten fot eller hand, allmänt gosa under tiden man bär.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?