Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jelt
Är nyfiken på Manduca bärselen. Vad tror ni, är den något att ha. Är inne på att köpa en MaM ECO, men funderar på att även skaffa en Manduca eller kanske ... Velar. Sjalar ser så mysiga ut att bära i, men selar verkar smidiga. Funderar på både och för att kunna alternera :lol:
Vad tror ni som är "proffs" på det här? Är själv nybörjare, räknar inte med min hemska Baby Björn, som nu är bannlyst! :wink:
Användarens profilbild
Av Camilla74
Manduca verkar vara ett toppenköp, tror knappast du blir besviken! :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
En stadig trikåsjal med lång användningstid som MaM ECO och en ergonomisk bärsele passar utmärkt att alternera mellan - de kompetterar varandra perfekt 8)
Användarens profilbild
Av DerangedLadyBug
Jag har både en ergonomisk sele (beco) och sjal. Jag tycker sjal är mycket smidigare och mycket skönare att bära i. Det ser inte så ut men när man väl har provat och vant sig vid sjal så är man fast :) Men att ha båda är nog bra.
Användarens profilbild
Av Krapplack
Jag är absolut inget proffs.. men jag har både en Manduca och ett par sjalar!
Både jag och mannen är jätteförjusta i Manducan.
Den används varje dag faktiskt funkar lika bra på mage som på rygg - (vi har en 5 mån rätt stadig kille. )
Jag hade en babybjörn - och lustigt nog (eller inte) hade jag också, när den användes, jäääääätteont i axlarna.
Nu kan jag bära läääänge utan ont.

Sjal brukar jag ha på morgnarna och kvällarna hemma, och ibland sjal istället för manduca vid dagislämning. Men jag har ännu inte tagit steget att bära i sjal på ryggen, det är svårt att få till, då är Manducan så mycket enklare (för mig iaf)

Jag tycker kombon sjal + sele = :rock:
Av Aelia
Du blir inte besviken så köp :lol:
Av doc
Både och för mig. Skönt att få välja. Vill jag mysa blir det sjal. Vill jag vara praktisk blir det sele.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Som flera tidigare sagt :) Sele och sjal kompleterar varandra.
Har både sjalar och en manduca och väljer beroende på vad vi ska göra bärdon :D
Rekomenderar verkligen att ha både och :)
Användarens profilbild
Av Din mamma
Jag har inte provat mam eco, men har en manduca och trivs väldigt bra med den. Varma dagar kör jag alltid manduca, svala dagar trikåsjalen eftersom den är mysigast.
Användarens profilbild
Av emellen
Jag har både Manduca och Mam Eco och tycker om dem båda två. Tycker dock att sjalen är bekvämare, men har en dotter som helst inte vill bli buren alls... :( Men hon är bara 2 månader så jag hoppas att det kommer att bli bättre när hon blir större. Jag tror inte att du kommer bli besviken oavsett vilken du skaffar! :)
Användarens profilbild
Av glis
Jag har just invigt min Manduca, utan vidare genomgågn (jag hann inte, ville börja direkt) bar jag i någon timme. Hade hjälp att få upp honom, men väl där kändes det jättebra. Om jag lyckas riktigt bra med långsjal är det ännu bättre, men med tanke på hur enkelt det var att få till det så här pass kan jag inte annat än vara nöjd med köpet.
Av solros
Hej.
Jag är novis på området och undrar vad som skiljer mellan Ergo och Manduca? Finns det några speciella fördelar med den ena eller den andra?

/Anna
Användarens profilbild
Av zero.sara
solros skrev:Hej.
Jag är novis på området och undrar vad som skiljer mellan Ergo och Manduca? Finns det några speciella fördelar med den ena eller den andra?

/Anna
Axelbanden är lite olika i sin utformning och manducans går att reglera på tre ställen medan ergons går att reglera på ett. Manducans rygg går att förlänga genom att öppna en dragkedja.
Jag själv föredrar manducan före ergon för den sitter bättre på mig, för andra är det tvärt om :wink: Det bästa är om du kan prova båda selarna vid samma tillfälle och känna efter vilken du gillar bäst :)
Användarens profilbild
Av emellen
solros skrev:Hej.

/Anna
Jag har för mig att det finns minst en tråd i det här forumet där de jämförs, sök efter manduca och/eller ergo så får du förhoppningsvis fram dem!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?