Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av JohannaA
Jag måste köpa en met eller sele, men vet inte vad jag ska välja. Någon som har tips?

Vi har en sköldpaddsmt som vi är/varit jättenöjda med. Problemet är att när lillkillen (1½ år) ska sova (vilket han gärna gör på ryggen) så hänger huvudet jättekonstigt. Ser inte alls skönt ut! Han har blivit för stor för att få ordentligt stöd.

Vi behöver något där han kan sova med bra stöd för huvudet. (Han är 83 lång och väger dryga 10 kg). Det vore också bra om storebror på snart 4 år kan få åka och vila en stund om han blir trött. Så den måste klara en 20-kilos klump som är runt 1,10.

Själv är jag ca 1,70 och "normalstor" (stl 40 i kläder).

Den måste avlasta tillräckligt bra för att bära lillebror ganska långa stunder = några timmar i sträck.

Helst ska den ju inte kosta en förmögenhet heller. Jag vet inte hur länge till jag kommer att (få) bära, huvudsaken är att vi har något som funkar i sommar.

Vad tycker ni att jag ska välja. Tips tas tacksamt emot!

/Johanna
Användarens profilbild
Av Camilla74
En Manduca kanske? :-)
Av JohannaA
Camilla74 skrev:En Manduca kanske? :-)
Var säljs dem?
Användarens profilbild
Av Nova
JohannaA skrev:
Camilla74 skrev:En Manduca kanske? :-)
Var säljs dem?
Här tex:
http://www.edenbaby.se/
http://babyboden.jetshop.se/
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag skulle se vilken sele eller mei tai som har bredast sittplatta. Det för att 4-åringar ska lite avlastning för benen. Redan en 1,5 åring kan ha bredare än vad många är gjorda för. Kanske få en uppsydd, hör tex med clos2you om hon skulle kunna sy en som passar lite större barn och då har bredare sittdel. Sen bör ryggen vara lång. Finns nog inget märke som har en sele som jag direkt säger passar bättre till era behov, men 40 cm sittbredd istället för de vanliga 31-33 cm tror jag hade varit en fördel för er och så över 42 cm ryy, det går nog bra med över 45 cm också för er 1,5 åring.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?