Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av linfrö
Hihihi... Jag har sugits fast i sjalträsket! Det är underbart men lär ju kunna ställa till det med ekonomin om jag inte tar det lugnt här nu... Men till min fråga:
Jag har en härlig baby bundler som jag bär min tvåmånaders (som är stor - 6 kg) i i princip varenda dag och stortrivs med den. Men till sommaren kommer det (förhoppningsvis!) att bli varmt och då kommer det ju att bli alldeles för svettigt. Därför har jag ju nu full anledning att köpa mig en ny fin sommarsjal eller hur? ;-) Men vilken ska man då välja? Som ni ser är jag ju sjalnovis och behöver råd och stöd i frågan! Så överös mig med tips, tankar och idéer! Tackar på förhand!
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag tycker absolut att du ska satsa på en skrynklig Calin Bleu Gauze (kallas gås här på forumet). Den är tunn, sval och förhållandevis lättknuten jämfört med andra vävda sjalar.
Välkommen till sjalträsket! :lol:
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag tycker absolut att du ska satsa på en skrynklig Calin Bleu Gauze (kallas gås här på forumet). Den är tunn, sval och förhållandevis lättknuten jämfört med andra vävda sjalar.
Välkommen till sjalträsket! :lol:
Av linfrö
okej tack för tipset, de verkar sköna! Varför skrynklig hellre än slät?
Användarens profilbild
Av Måsen
linfrö skrev:okej tack för tipset, de verkar sköna! Varför skrynklig hellre än slät?
Jag tycker att det är lättare att få till en lyckad knytnig med de skrynkliga helt enkelt. Skrynkligheten gör den liksom mer stretchig och följsam.
Användarens profilbild
Av jag71
Och jag säger att köp en mimmis krinklade för de är så underbara. Inte lika dyra som gåsarna. Lika tunn och lika sval. Minst lika snygg.
Av linfrö
mimmis krinkalde har jag inte hört talas om. Var får man tag på dem?
Av linfrö
hm, ja både gåsarna och mimmis verkar ju onekligen intressanta... Fler förslag eller erfarenheter?
Av linfrö
Helen skrev:Jag gillar Amazonas Carry Sling. Korskypertvävd, tunn, skön.
Visserligen kan jag ses som partisk, men jag tycker den ger mycket sjal för pengarna.
okej. hur skiljer den sig från gåsen och mimmis?
Användarens profilbild
Av zingo
Nya tunna hoppedizen kanske? Kolla här http://www.babydesign.se/
Ingrid hjälper dig gärna!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Vi får se till att dra ihop en sjalträff nån dag! :-D

Milu vet jag har en gås, skrynklig eller ej vet jag dock inte riktigt, och jag kan plocka med mina inte alls lika tunna sjalar så du har något att jämföra med! :wink:
Användarens profilbild
Av Helen
linfrö skrev:
Helen skrev:Jag gillar Amazonas Carry Sling. Korskypertvävd, tunn, skön.
Visserligen kan jag ses som partisk, men jag tycker den ger mycket sjal för pengarna.
okej. hur skiljer den sig från gåsen och mimmis?
Det är inte alls samma typ av tyg. Gåsen och Mimmis är gjorda av ett tuskaftsvävt relativt tunnt glesvävt tyg. Amazonas Carry Sling är kypertvävt.
Jag har inte själv burit i Gås eller Mimmis och kan därför inte säga så mycket om dem när det gäller avlastningen.

Amazonas Carry Sling avlastar bra och jag bär gärna min 4 åring i den.

Olika sjalar olika känsla.

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?