Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har suttit här och klurat på att jag nog behöver utöka sjalförrådet lite... jag skulle behöva en snabb och smidig sjal för kortare bärturer, typ i affären och så. Tänkte att en easy hug kanske skulle va bra, eller är det bättre med en ringsjal tror ni? Tips mottages tacksamt!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
En Easy Hug i lämplig storlek kan nog avlast lite bättre och jämnare än en ringsjal, men en ringsjal kan du å andra sidan justera storleken på så att den passar flera olika bärare oavsett hur mycket kläder bäraren eller barnet har på dig! :D
Av saramara
Ja precis hehe! det är ju det som gör det så svårt att välja, finns fördelar med båda...

Är det stor skillnad mellan olika ringsjalar? Jag vill inte lägga alltför mycket pengar, finns det nån billig och bra?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
saramara skrev: Är det stor skillnad mellan olika ringsjalar? Jag vill inte lägga alltför mycket pengar, finns det nån billig och bra?
Det är stor skillnad tycker jag! Men billigare blir det ju om du köper begagnat :wink:
Användarens profilbild
Av sanna73
saramara skrev:Är det stor skillnad mellan olika ringsjalar? Jag vill inte lägga alltför mycket pengar, finns det nån billig och bra?
Jag tycker det är skillnad. För mig spelar vikning, ringtjocklek och tygkvalitet in.
Personligen gillar jag Loomas Ringo och en jag har som är gjord av en halv Hoppediz, men detta är ju som allt annat en smaksak.

Billigast är ju som sagt att köpa en begagnad.

Sedan föredrar jag personligen ringsjal framför easy hug. Tycker den är lättare att ta på när jag har ytterkläder, passar oavsett hur stort barnet är eller hur stor bäraren är. Maken och jag kan växla. Dessutom kan jag använda ringsjalen som säkerhetsbälte i kundvagnen på ica :lol:
Av saramara
Jo jag köper gärna begagnat. Men hur tunga barn orkar man bära i en ringsjal? Får man inte väldigt ont i axeln när man bara belastar ena axeln? Min son väger snart 10 kg.

Jag är förmodligen sveriges veligaste människa :)
Användarens profilbild
Av sanna73
saramara skrev:Jo jag köper gärna begagnat. Men hur tunga barn orkar man bära i en ringsjal? Får man inte väldigt ont i axeln när man bara belastar ena axeln? Min son väger snart 10 kg.

Jag är förmodligen sveriges veligaste människa :)
Vi kan tävla om velighets titeln :wink:

Jag bär vår son som väger ca 13kg i ringsjal, fast 30 min är nog min max. Men då har jag ganska kass rygg.
En ringsjal avlastar helt klart sämre än en sjal just för att den belastar snett, men för mig är det ryggen som inte orkar. Axeln är inget problem.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag vill tipsa om att bära "japanskt" i ringsjal när man har ffa lite större och tyngre barn. Personligen tycker jag att det alvastar bättre och jämnare än det "vanliga" sättet att bära på! :D

(instruktioner till "japanskt" ska finnas här på forumet)

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?