Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SophieB
Hejsan!
Har smugit runt här en längre tid nu utan att lämna spår efter mig :)

Det är så att jag har en dotter på 3mån som bärs runt i en cuddly wrap, och det funkar jättebra. Har tänkt att se mig om efter en till sjal, men har ingen aning om vad jag skall välja?!
Är inte speciellt stor (158cm & 47kg).

Eftersom det finns så många experter här inne så hoppas jag på lite :help:

Kramar Sophie
Användarens profilbild
Av frida
Välkommen :hello:
Tycker du ska välja en vävd sjal i en färg du gillar. 4,2-4,6 m lång.
En del sjalar är tunnare och en del tjockare men smaken är som bekant delad så det är bara att kasta sig ut i djungeln, lämpligen i en sjal :)
Titta under säljes och prova en du tycker är snygg!
Vill du ha mer konkreta råd? Vilka färger gillar du/passar i?
Användarens profilbild
Av jag71
Om du kan så gå på en sjalträff och känn och kläm på sjalarna. Tala om att du kommer coh vill prova så många olika sjalar som möjligt.
Användarens profilbild
Av svas
Hej och kul att du lämnar avtryck! Cuddly wrap var min första sjal :heart: . Eftersom vi går mot sommaren tycker jag du ska köpa en Calin Bleu Gauze. Då blir övergången till vävd sjal inte så stor. Sedan kan du gå vidare med en "vanlig vävd" till hösten. Gauzen finns endast enfärgad (eller?) och kan vara slät eller skrynklig. Den är lättknuten, sval, snygg - alldeles underbar!
Användarens profilbild
Av zink
Välkommen! Ut ur eller in i sjalgarderoben är frågan...
svas skrev:Hej och kul att du lämnar avtryck! Cuddly wrap var min första sjal :heart: . Eftersom vi går mot sommaren tycker jag du ska köpa en Calin Bleu Gauze. Då blir övergången till vävd sjal inte så stor. Sedan kan du gå vidare med en "vanlig vävd" till hösten. Gauzen finns endast enfärgad (eller?) och kan vara slät eller skrynklig. Den är lättknuten, sval, snygg - alldeles underbar!
Och vill du istället ha mönstrat men snarlik i kvalitet (tunn, skrynklig) så finns Bali Baby Breeze.

(Edenbaby har BBB, gåsar finns hos MammaBarn & Knyt-An. Vad jag vet, fyll på ni som vet fler ställen.)

Vi hade idag en skrynklig gås och en BBB sida vid sida på vår sjalträff nämligen. Båda ägarna konstaterade att denna skulle man skaffat tididgare, inte bara med tanke på sommar. För den är så mkt mera lättknuten än t ex en hoppe. När man gick från trikå till en sådan så var första reaktionen "jisses så mycket tyg?!!!" Men sedan när man övat så känns det som med allt anant som en självklarhet.

Men sjalträff helt klart - möjligheten att klämma på tyger, se färger live, testa å knyta å få tips. Knyta sjalar och kontakter! :-)
Av SophieB
frida: Tack! :) Ja, jag har fått rådet av flera att välja en jag gillar till utseende och färg för att den inte skall bli liggandes.
Så då kommer det nog sluta med något färglatt i alla fall.

jag71: Bra idé! Der verkar ju finnas en hel del Boråsare här :wink:

svas: Tack för tipset!

cinclus: Du har ingen bild på en Bali Baby Breeze? Hittar ingen nämligen. Eller så är det bara jag som är för trött just nu och inte kan ta in det jag ser på skärmen.. (sömnbrist på hög nivå här)

Sambon kiakde in en MT här om kvällen och verkar ha fastnat för dem. Själv är jag lite skeptisk.. Är dom svår knutna?
Användarens profilbild
Av zink
SophieB skrev:cinclus: Du har ingen bild på en Bali Baby Breeze? Hittar ingen nämligen. Eller så är det bara jag som är för trött just nu och inte kan ta in det jag ser på skärmen.. (sömnbrist på hög nivå här)

http://www.edenbaby.se/bbb.htm
Av eamane
Hej och välkommen hit!
Kan intyga att det finns en hel del boråsare här och de är supertrevliga hela bunten :lol: Jag umgås en del med dem jag med så jag vet :)

Bali Breeze-sjalarna hittar du på www.edenbaby.se och så finns det en länk till dem mitt på framsidan, eller så bara just bilderna ser du här http://www.edenbaby.se/bbb.htm . Sen finns det en hel del i omlopp här på forumet, jag har en morgaine, den du ser i min avatar!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?