Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarah
Hade tänkt att köpa en Ergo och ha till min 10 månaders tjej.
I dag provade jag både ergo och en tunnare vävd långsjal och det är ju klart mkt bekvämare med långsjalen.
Blev lite besviken på ergon. Visst var den bekväm och avlastde men det drog ändå ganska mkt bakåt.
Sen gick jag runt i en ella roo med tjejen på mage och det var ju bara så mkt skönare. Men hur länge kan man ha dem på mage (ålder)?

Tycker för övrigt att det även är bekvämare med ryggknytning än ergon var.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tror att det alltid är mycket mysigare med sjal på magen än en sele. Det är väl olika hur länge man kan bära på magen. Det är nog det att man inte direkt kan göra något annat när man har ett stort barn på magen, det är lite ivägen.
Min pojke är 15 månader och jag har nästan slutat bära honom på magen, men jag har ju ett barn till, som jag ska hjälpa, så då kan jag inte ha Miles på magen.
Har du funderat på Sutemin då, ifall du inte gillade Ergon? Om du ändå använder vagn rätt mycket, så är kanske en sele bättre, snabbar och lättare att få i och ur barnet.
Användarens profilbild
Av Cecilia
Jag har burit min äldsta dotter på magen tills hon var 16 månader i alla fall. Kanske kan man bära längre? Jag slutade pga graviditet då.

Håller med om att sjal är skönare än Ergo. Vi köpte Ergon främst för att min sambo inte ville bära i sjal. *fegis* :wink: Och så gick den bra att knäppa under magen när jag var gravid. Fast sen orkade jag ändå inte bära.

Jag köpte min första långsjal just när Juni fyllde 1 år, och jag ångrade mig inte! :)

Jo, jag ångrade att jag inte tog 5,2 istället för 4,6 (har storlek L). Och allra mest ångrade jag att jag inte köpte den ett par månader tidigare, det var ju urdumt att köpa i slutet av sommaren istället för i början av sommaren. Men jag insåg ju hur mycket jag saknade en i alla fall.

När Tindra föddes hade jag lärt av mina misstag, så henne har jag burit sen hon var 4 dagar! :D
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag bär Tova 17 månader 80 cm och 12,6 kg på magen. Visst ska jag iväg en längre sträcka och jag bär henne så sitter hon på ryggen, men hemma blir det oftast på magen.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag bär David, 9 månade och drygt 10 kg, mest på magen. Det är skönare och avlastar bättre tycker jag. Men om jag är hemma och donar (eller bakar, som nu) har jag honom bak. Just nu sover han i Ergon, som jag har valt just nu för huvudstödets skull.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?