Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ann0rlunda
Hej!
Jag har en son på 5 veckor. han är rätt stor.. snart 6 kg. Köpte en baby björn på babyproffsen. men sen tippsade en vännina mej om att köpa en sjal istället och hittade senare den här sidan!

jag vill ha en sjal som är snygg, lätt att knyta och som man kan bära längre stunder med. 2-3 tim kanske! är et möjligt i huvudtaget att bära så länge?
funderat på en ringsjal, men så stor det att man bara bör bära korta stunder med en sån.. vad är korta stunder?

tack på förhand
Användarens profilbild
Av Veronikak
Det är fullt möjligt att bära ännu längre än så med en bra sjal. Fast jag skulle föreslå långsjal istället för ringsjal. Det är enklare, trots längden, och bekvämare eftersom den inte snedbelastar.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
har precis köpt mig en ny hoppediz, en rosa snygg 8) , och den kan jag bära länge i. Jag fick också ett stort barn och ringsjal rekommenderar jag inte.
Användarens profilbild
Av allamalla
Vad menar du med snygg? Jag har lite svårt för många långsjalar som säljs, för mycket mönster för min smak... Sen så är det ju också inviduellt vad man tycker är bekvämt att bära i, själv har jag fastnat för ergosele och MT.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag skulle också rekommendera en vävd långsjal. Vilken längd du skall välja beror lite på din egen storlek och längd.

Sen beror det helt på tycke och smak vad man gillar. Kanske vill man ha en tunnare sjal på sommaren och en lite tjockare på vintern. Vissa tycker bättre om stabilare sjalar andra gillar mer stretch.

Om du har möjlighet att gå på en sjalträff så brukar man få känna och klämma på lite olika sjalar och se dem live. Det är ett tips.

Annars får du helt enkelt surfa runt tills du hittar något som du tycker är snyggt.

Själv gillar jag Easy sjalarna, snygga och lagom stabila och lättknutna.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av amöba
Sjalträff är att rekommendera om du vill känna på olika slags sjalar. Jag bar mitt första barn i babybjörn tills jag inte orkade mer (ca 6 månader). Sen sydde jag ringsjalar, som jag aldrig kom överens med, innan jag till slut köpte mig en vävd långsjal. Det har jag inte ångrat! Andra barnet är buret med sjal från födsel och bärs numera i Ergo.

Jag började med en Hoppediz men fastnade sedan för Didymos. De har färger som har tilltalat mig och jag föredrar att knyta med sneda ändar.

Lycka till önskar även jag!

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?