[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 1281052
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Beco butterfly - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
Undrar samma sak
Användarens profilbild
Av Isanna
Nu har jag hårdtestat min Butterfly i ett par dagar så nu törs jag ge den ett utlåtande.

Den är riktigt skön att bära i, jag gillar de svängda axelbanden, de sitter riktigt bra. Jag bär Milo i den dagligen och då på ryggen, han är 3 månader gammal och det är plättlätt att få upp honom på ryggen och han sitter nöjd och glad och jag få en massa uträttat med honom på ryggen.

En negativ sak är att huvudstödet inte funkar tipptopp till en så här liten bebis. Den händer att Milos huvud åker mellan huvudstödet och ryggstödet eftersom huvudstödet endast fästs i hörnen. Men med lite finess och försiktighet så funkar det relativt bra. När han växer lite så tror jag problemet försvinner eftersom han då inte behöver sitta i bebisinsatsen och då funkar ju ryggdelen på selen som perfekt ryggstöd.

Jag har ännu inte testat att bära Isa i den, men en kompis testade att bära sin 2.5-åring i den och hon gillade det! :tumup:

Att den är riktigt snygg är ett stort plus!

Så ja, det kommer att bli en till Butterfly i den här sjalsamlingen! :lol:
Användarens profilbild
Av Nova
Isanna:
Antar att han är helt stadig i nacken nu vilket inte min pluttis är riktigt ännu.
Hur länge har du burit på ryggen i selen?
Användarens profilbild
Av Isanna
Nova skrev:Isanna:
Antar att han är helt stadig i nacken nu vilket inte min pluttis är riktigt ännu.
Hur länge har du burit på ryggen i selen?
Han är hyfsat stadig i nacken nu, men ryggstödet är ändå så pass högt att det håller upp lite närhan sitter och är vaken. Jag har burit honom på ryggen i en vecka ungefär och det funkar toppen i Butterflyn, han var för liten för att sitta ut med benen i Ergon, men annars funkade den med.

Vill minnas att någon (April?) sydde in ergon så att benen kunde nå över tidigt för hennes yngsta.
Användarens profilbild
Av milimani
Isanna:
Jag har inte helkoll på Butterfly men om jag fattat rätt så är det någon slags panel mellan bäraren och bebisen? Till skillnad från tex ergo och manduca där barnet kan sitta hud mot hud med bäraren om man så önskar.

Gör det inte att butterflyen blir lite mindre mysig? Och hur funkar det att amma i den?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tror att Butterflyen skulle vara perfekt till min man eftersom han aldrig lyckades lära sig att få upp Albert på ryggen själv. Frågan är hur stora personer som kan ha den?
Han är 190 cm lång, med lång och bred rygg och ganska mycket mage. Tror ni som provat/sett den att den kunde funka till honom?
Ergon passade inte på honom, Patapumen var bättre, men vadderingen i axelbanden blir ju kort och att bara ha nylonband i armhålan är ju inte så skönt om man inte har tjockare tröja under.
Användarens profilbild
Av diddeldi
en 3,5-månaders går absolut att ha på ryggen i butterfly, det är ju lättare att få upp barnet också så man kanske vågar tidigare än med andra selar. fast de bör ju ha huvudkontroll förstås. den är svårare att amma i än andra selar tycker jag, men det går.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Knyttet & K skrev:Jag tror att Butterflyen skulle vara perfekt till min man eftersom han aldrig lyckades lära sig att få upp Albert på ryggen själv. Frågan är hur stora personer som kan ha den?
Han är 190 cm lång, med lång och bred rygg och ganska mycket mage. Tror ni som provat/sett den att den kunde funka till honom?
Ergon passade inte på honom, Patapumen var bättre, men vadderingen i axelbanden blir ju kort och att bara ha nylonband i armhålan är ju inte så skönt om man inte har tjockare tröja under.
jag tror att den skulle kunna funka, men det bästa är ju om ni kan prova. det är ingen i närheten av dig som har en?
Användarens profilbild
Av milimani
Knyttet & K skrev:Jag tror att Butterflyen skulle vara perfekt till min man eftersom han aldrig lyckades lära sig att få upp Albert på ryggen själv. Frågan är hur stora personer som kan ha den?
Jag frågade Tiny Tots samma sak, eftersom min man också är storvuxen. Hon trodde inte att Butterfly skulle passa honom, tyvärr. När maken har ergon är axelbanden så långa de kan bli och därför trodde hon att becon skulle bli för liten.
Användarens profilbild
Av Kate
milimani skrev:
Jag frågade Tiny Tots samma sak, eftersom min man också är storvuxen. Hon trodde inte att Butterfly skulle passa honom, tyvärr. När maken har ergon är axelbanden så långa de kan bli och därför trodde hon att becon skulle bli för liten.
Det är enormt svårt att generalisera när det gäller selar, man kan egentligen inte alls gå på längden hos någon för att veta om den kommer att passa eller inte utan det är så mycket annat som spelar in. D.v.s har bäraren lång överkropp, bredd över ryggen, storlek på bröst m.m.
Milimani berättade att ergons axelband med både stoppning och nylon var för korta för maken och eftersom Ergo och Beco Butterfly har liknande längder på vaddering och nylonband så är risken stor att även Butterfly kommer att vara för kort. Men samtidigt som jag tror att butterflyen kan riskera att vara "för liten" för Milimanis man så sitter den perfekt på en av mina kompisar som är 1,94 m och är väldigt muskulös och bred över både bröstkorg och axlar.

Jag kan dra lite mått för er så att ni har något att gå på.
Midja-Axelb=Mått från överkant av stoppning på midjebälte och till sista biten på stoppningen på axelbanden och
Nylon=sedan ytterligare ett mått för längden på själva nylonbandet som går mellan ryggplatta och axelband.

Beco Butterfly:
Midja-Axelb = 85 cm
Nylon = 48 cm

Ergo:
Midja-Axelb = 85 cm
Nylon = 44 cm

Patapum Baby:
Midja-Axelb = 75 cm
Nylon = 48 cm

Patapum Toddler:
Midja-Axelb = 80 cm
Nylon = har inte mätt pga att banden fäst så annorlunda mot för andra selar.

Så som ni ser så har Ergo och Beco Butterfly liknande mått vad gäller just längden från midja till slutet på axelremmarnas stoppning, men nylonbanden är marginellt (4 cm) längre.
Fast å andra sidan så bär dom flesta lite olika för Beco Butterfly sitter nästan bäst om man sätter midjebältet högre upp mot midjan, medan dom andra selarna brukar upplevas som mest avlastande om midjebältet sitter på höfterna. Och dom extra centimetrarna kan ju göra sitt till också för vissa.
Användarens profilbild
Av milimani
Kate skrev:
milimani skrev:
Det är enormt svårt att generalisera när det gäller selar, man kan egentligen inte alls gå på längden hos någon för att veta om den kommer att passa eller inte utan det är så mycket annat som spelar in. D.v.s har bäraren lång överkropp, bredd över ryggen, storlek på bröst m.m.
Milimani berättade att ergons axelband med både stoppning och nylon var för korta för maken och eftersom Ergo och Beco Butterfly har liknande längder på vaddering och nylonband så är risken stor att även Butterfly kommer att vara för kort. Men samtidigt som jag tror att butterflyen kan riskera att vara "för liten" för Milimanis man så sitter den perfekt på en av mina kompisar som är 1,94 m och är väldigt muskulös och bred över både bröstkorg och axlar.

Jag kan dra lite mått för er så att ni har något att gå på.
Midja-Axelb=Mått från överkant av stoppning på midjebälte och till sista biten på stoppningen på axelbanden och
Nylon=sedan ytterligare ett mått för längden på själva nylonbandet som går mellan ryggplatta och axelband.

Beco Butterfly:
Midja-Axelb = 85 cm
Nylon = 48 cm

Ergo:
Midja-Axelb = 85 cm
Nylon = 44 cm

Patapum Baby:
Midja-Axelb = 75 cm
Nylon = 48 cm

Patapum Toddler:
Midja-Axelb = 80 cm
Nylon = har inte mätt pga att banden fäst så annorlunda mot för andra selar.

Så som ni ser så har Ergo och Beco Butterfly liknande mått vad gäller just längden från midja till slutet på axelremmarnas stoppning, men nylonbanden är marginellt (4 cm) längre.
Fast å andra sidan så bär dom flesta lite olika för Beco Butterfly sitter nästan bäst om man sätter midjebältet högre upp mot midjan, medan dom andra selarna brukar upplevas som mest avlastande om midjebältet sitter på höfterna. Och dom extra centimetrarna kan ju göra sitt till också för vissa.
Tack för ett utförligt svar (och tack för mailet också)? Hur är det med avbärarbältet (heter det så?)? Har butterfly och ergon samma längd?
Användarens profilbild
Av Kate
milimani skrev: Tack för ett utförligt svar (och tack för mailet också)? Hur är det med avbärarbältet (heter det så?)? Har butterfly och ergon samma längd?
Beco Butterfly:
Stoppning midjebälte = 57 cm
Minsta mått midjebälte = 60 cm
Maxmått midjebälte = 144 cm
Övrigt: Spännet sitter mitt på och är spännbart åt två håll.

Ergo:
Stoppning midjebälte = 60 cm
Minmått midjebälte = 65 cm
Maxmått midjebälte = 113 cm
Övrigt: Spännet sitter på sidan och är spännbart åt ett håll.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag har både en Beco Butterfly & en Manduca & jag tycker nog Manducan är snäppet bättre..å andra sidan har jag inte haft Becon så länge..Jag har burit min 2,5-åring i den oxå, han väger ca 13,5 kg & är 90cm & det funkade bra. Jag tror att det som stör mig är det där tyget mellan mig & barnet +att jag inte dragit åt remmarna på axlarna ordentligt så lillan satt för långt ifrån mig. Nu använder jag bara den för att" vänja" mig..:)

Den funkar i alla fall bra på min sambo, han är 185 cm & drar xxl i tröjor & han tycker inte den är obekväm..sen tycker han det är ett plus att man slipper krånglet med att få upp lillskruttan i selen när man ska bära på ryggen + att tyget mellan bärare & barn gör det mindre varmt & svettigt.

Men skulle jag välja EN sele av dessa två skulle jag välja Manducan.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Upprepar mig.. :oops:

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?