Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej !

Först måste jag bara skriva att jag är superglad att jag har hittat denna sajt !

Jag väntar barn nr 2 i mitten av april och är sugen på bärsjal. Till dottern som föddes i februari -03 använde jag babybjörn ytterst sporadiskt då jag fick ont i axlar och rygg. Jag bar henne mest hela tiden med mina armar och kände mig ganska låst till och från. Denna gång vill jag testa bärsjal istället, då jag har läst så mycket positivt om sjalarna som finns.

Nu till min fråga till er proffs !
Efter att ha läst mer eller mindre allt jag kommit över har jag funderingar på att köpa antingen en:

Babyblunder eller en TriCotti men jag undrar vilken ni skulle rekommendera.

Babyblundern är jag nyfiken på eftersom så många verkar vara så nöjda. Vilken längd bör jag välja ? Är den svårt att knyta eller klarar jag som är ganska opraktisk av mig av det utan problem ? Kan jag använda sjalen till babyn från dess att den är nyfödd ?

TriCottin lockar mig främst för att jag slipper knyta och den verkar enkel. Undrar även här om jag kan använda sjalen redan från dess att barnet är nyfödd ?

Jag antar att jag kommer att bära barnet ganska mycket då vi har en hund som älskar promenader i skog och mark (inte barnvagnsvänligt). Dessutom vill jag gärna ha barnet nära mig (eller pappan) mest hela tiden.

Tacksam för synpunkter på vad ni tycker att jag bör välja.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Babybundlern är jättelätt att få till och avlastar verkligen bra. Det tar nån gång att knyta innan man får till det, men sen sitter det i ryggmärgen. Babybundlern går att använda från dag 1 om man vill. Då kan man bära i antingen vagga eller X-omlslut 2.

Tricottin avlastar inte lika bra eftersom den saknar smokingbälte. Den fungerar till nyfödda men endast i vagga och långt ifårn alla bebisar vill bäras liggandes.

Vill du bära oftas och länge så rekommenderar jag Babybundler.
Användarens profilbild
Av Helena
Om du inte är jätte lång och stor skulle jag välja längd 5,1 på Babybundlern, då kan du fortfarande knyta på magen, men får inte jätte långa svansar över.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Om det här med att knyta. Visst tar det några gånger innan man får till det bra, men knytningen har ju en stor för del och det är ju just det att man knyter så att det passar perfekt för just er. Det blir det ju aldrig med en sjal som inte går att ställa in.

Jag tror inte att du kommer inte ångra dig om du köper en babybundler. Du kan bära barnet från start och den är väldigt mysig.

Tänk bara på att ta väldigt korta stunder i början och testa med en mätt och nöjd bebis. Inte när det är kris ( jo då också kanske om inget annat hjälper ;)) Och avbryt om bebin blir ledsen och pröva igen senare eller nästa dag eller så. Gunga gärna lite i knäna när du sätter i benin och i början det brukar de gilla.

Lycka till !
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?