Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Hej!
Snälla hjälp mig! Jag står i valet och kvalet och vet inte vad jag ska välja. Är inte så van sjalbärare men bär dottern flera timmar varje dag i en elastisk och känner att det är dags att byta upp mig till en vävd, men vet inte vilken. Har varit inne på recensioner och tittat men blir inte klokare för det. Finns det nån som provat båda och som har lust att svara på lite frågor?

Vad skiljer hoppisen från Storken? Är hoppisen lättare att använda för en nybörjare eftersom mitten och kanterna är utmärkta? Är skillnaden i pris försvarbar, är Storken verkligen SÅ mycket bättre? Sen har vi ju färgerna. Jag vill ha en röd sjal och väljer mellan Leo Rouge och Paris men tycker det är svårt att se på skärmen. På vissa bilder ser Leon vinröd ut och på andra nästan orange. Hur ser den ut IRL? Är Parisen vinröd?

Kan tillägga att sjalen kommer att användas som enda transportmedel. Vi köpte vagn till dottern men den står bara och samlar damm. Tror vi använt den sammanlagt två gånger sedan hon föddes.

Vill också säga att jag är så glad att jag hittat hit. Sjalar är en underbar uppfinning!
Användarens profilbild
Av sus
Jag har inte testat hoppediz själv så jag vet inte om skillnaden är så stor att det är värt dom extra pengarna, men ska man ha en enfärgad sjal så tycker jag att en stork leo (både röd och blå) är absolut snyggast. Den röda är klarröd, mer åt det vinröda hållet än oranga, men egentligen bara röd. Sen är ju väven mönstrad i två nyanser som ger en väldigt fin lyster i sjalen.

Apropå att hoppisen har mittmärke, ja det gör den väl lite enklare att använda, men det går ju att sy dit själv på storken, och att ena kanten är färgad, nja, lite lättare kanske att hålla reda på kanterna, men din elastiska har väl inte det? har du klarat dig utan hittills så är det inte svårare med en vävd sjal.

Ska du dessutom inte använda vagn så tycker jag att du ska kosta på dig en lite finare sjal, nämligen storken :lol:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag har både Stork och Hoppis och jag tycker hoppisen är bättre. Den avlastar bättre och är lättare att knyta. Hoppisen känns dock lite tunnare än stork. Jag har en LeoMarine stork och en nairobi hoppis.
Jag tycker att pirsskillnaden är OK med tanle på kvalitetskillnaden.
Användarens profilbild
Av Helen
Hej,
Jag joggade raskt in till hyllan för att jämföra Stork leo rouge med Hoppe Paris.
Paris är lite lite mörkare. som de mörkare trådarna i mönstret på Storken. Storken är vävd av julröd + mörkröd tråd.

Storken är glansigare, glider lättare vid knytning.
Det blir lättare om man själv syr på en mittmarkering.
Det medföljer lösblad med knytanvisningar.
Storken är maskinvävd och jag har inte sett några vävfel på någon ännu.
Storken känner jag som lite smidigare.

Hoppen är lite strävare och sitter där den sitter när man knutit den.
Den har en fördel framför allt av mittmarkeringen men också av de olikfärgade långsidorna som gör det lättare för en nybörjare.
Det medföljer ett jättebra häfte med knytanvisningar.
Hoppen är handvävd och har en del vävfel.

Om du ska ha den som enda bärhjälpmedel så tycker jag att prisskillnaden är maginell. Slå ut det på två år och det blir inte många kronor i månaden oavsett vilken du väljer.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag gillar Storchenwiege mer än Hoppedizen. Jag tycker att Hoppedizen är lite för elastisk, så man måste ta i så när man knyter. Det känns att Storken är av bättre kvalitet, den är helt perfekt vävd och det finns inga knutar eller fel i väven.

Hoppediz-häftet med knytinstruktioner är roligt, men det kan man köpa separat ifall man vill ha det.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Tack för att ni ville dela med er av era erfarenheter :D

Jag trodde jag bestämt mig för en Stork men nu tror jag det lutar åt en Bebina istället. Har med er hjälp kommit fram till att ska jag bära i flera år till så är det ju lika bra att satsa på det bästa och det tror jag att Bebinan är. Dessutom är de med stjärntecken så snygga!

Tack i alla fall!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?