Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Liten Leo
Nu får ni erfarna sjalare bestämma!

Ska köpa mitt första sele.
Enda krav från maken (som ska betala...) - Svart!

Blev förälskad i Butterfly.
Sedan kom Manduca...

Jag har inte testat någon av dem.
Har förstått att i Butterfly kan man sätta fast bebis innan man tar på sig selen, verkar ju praktiskt.
Är det samma för Manduca?
Någon som testat båda?

Den ska vara lätt att använda för en nybörjare som jag med en snart två-månaders bebis.
(Jag har aldrig burit på rygg tidigare)

Säg nu vilken jag ska köpa så att jag äntligen kan få iväg en beställning!! :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av zingo
Skulle nog försöka ta mig till http://www.knyt-an.se/ om jag vore du så kan du ju prova en Manduca iallafall! Jag gillar Manducan!
Sen är den ju lite billigare än den andra!
Användarens profilbild
Av Bina
Jag trivdes inte alls med Butterfly... tycker axelbanden sitter för tätt och trycker på musklerna mot nacken. Manducan ser helt okej ut och är säkert minst lika lätt att använda - om inte lättare :D
Användarens profilbild
Av annikar
Jag har köpt en Manduca nu, en petrol :D

Jag har inte testat den men barn i ännu eftersom mina fogar är för ömma. Men jag gillar den. Tycker att avbärarbältet är bra form på och så gillar jag att den går att förlänga med ett blixtlås. Hade en Patapum tidigare och den blev lite kort i ryggen.

Men jag har aldrig ens sett en Butterfly så jag kan inte jämföra.

Men om du vill kan du få kolla på min Manduca. Tyvärr jobbar jag rättså mycket framöver+ har 5-årskalas till helgen. Nästa vecka kan jag endast på torsdag, men om du vill kan vi ta en fika på Kulturhuset eller nåt.
Användarens profilbild
Av lejån
Jag puffar lite, för jag undrar precis samma sak!

Vad jag har fått höra/läsa hittills är att manducan avlastar lite bättre?!

Men becon är ju så himla fiiin... *suck*
Av Liten Leo
annikar skrev:Jag har köpt en Manduca nu, en petrol :D

Jag har inte testat den men barn i ännu eftersom mina fogar är för ömma. Men jag gillar den. Tycker att avbärarbältet är bra form på och så gillar jag att den går att förlänga med ett blixtlås. Hade en Patapum tidigare och den blev lite kort i ryggen.

Men om du vill kan du få kolla på min Manduca. Tyvärr jobbar jag rättså mycket framöver+ har 5-årskalas till helgen. Nästa vecka kan jag endast på torsdag, men om du vill kan vi ta en fika på Kulturhuset eller nåt.
:app: Jaaa! Jag vill gärna prova den om jag får!! Får se till att sonen inte är nyammad så att han kräks i den...
Ska vi bestämma torsdag då? Jag ska till BVC 10:30 och hämtar dottern på förskolan vid 15-15:30 men där emellan ska vi väl kunna mötas?
Vilken tid passar dig bäst?

Konstigt... de senaste två svaren har aldrig flaggats i min hotmail... :mitvit: Såg dem av en slump nu... :hmm:
Av Liten Leo
lejån skrev:Jag puffar lite, för jag undrar precis samma sak!

Intressant!
Känner att jag behöver en sele då jag bär t/r förskolan varje dag och ibland har bråttom och en slarvigt knyten Sino är inte bra...*aj, aj*
Annars är Sino så gosig!

Mmm, lutar åt en Manduca men väntar tills jag fått klämma på annikars. :D
Användarens profilbild
Av annikar
Liten Leo skrev:
annikar skrev:Jag har köpt en Manduca nu, en petrol :D

:app: Jaaa! Jag vill gärna prova den om jag får!! Får se till att sonen inte är nyammad så att han kräks i den...
Ska vi bestämma torsdag då? Jag ska till BVC 10:30 och hämtar dottern på förskolan vid 15-15:30 men där emellan ska vi väl kunna mötas?
Vilken tid passar dig bäst?

Konstigt... de senaste två svaren har aldrig flaggats i min hotmail... :mitvit: Såg dem av en slump nu... :hmm:
Passar 11.30? Skickar ett Pm.

Lejån, du får också komma och kolla om du vill :D
Användarens profilbild
Av lejån
Åh det hade verkligen varit guld men jag jobbar ju... :( Dessutom så får jag nog inte på mig en sele i dagsläget med den här bullen i ugnen!! :lol:
Användarens profilbild
Av lejån
Liten Leo skrev:
lejån skrev:Jag puffar lite, för jag undrar precis samma sak!

Intressant!
Känner att jag behöver en sele då jag bär t/r förskolan varje dag och ibland har bråttom och en slarvigt knyten Sino är inte bra...*aj, aj*
Annars är Sino så gosig!

Mmm, lutar åt en Manduca men väntar tills jag fått klämma på annikars. :D

har aldrig provat en elastisk så jag är lite nyfiken. :) Tjejen började jag inte bära förrän hon var så pass stor att det blev vävd direkt.
Men sambon tycker ju att det är töntigt med sjal så ska han bära så ska det vara sele... *karlar* :wink:
Användarens profilbild
Av fil-o-sofi
Efter en och en halv vecka med manduca kan jag bara säga att jag älskar den! Hade en babybjörn när sonen var 4 kg tung och fick ont i axlarna efter fem minuter, nu kan kan jag bära honom på långpromenader utan att det känns ett dugg! Har en elastisk sjal också men sele är ju mycket enklare om det ska gå fort. Maken älskar också manducan. Jag är 164 lång och maken 187, och den passar perfekt till båda.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Åh, vad jag är sugen på en Manduca (till sambon då förstås :roll: :lol:). Alla verkar så nöjda med den.

Undrar om en 3-åring kan bäras bekvämt i den också, det vore ju perfa för oss.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?