Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aktuelle
Fick en ringsjal gratis när dottern var liten, den funkade tokdåligt och jag blev helt anti ringsjal, men sen jag sett några bilder här på sjalbarn där lite större barn suttit i ringsjal , ja det såg så enkelt ut och praktiskt..varken dottern eller sonen har gillat vagga och inte jag heller, det kändes skumt.. :roll: Kan dock tänka mig att bära sonen i ringsjal när han blivit lite stadigare. När kan man börja bära dem i ringsjal upprätt? Blivit helt kär i bb sling, de har så fina färger. Är de ungefär likvärdiga hoppediz timbuktu i materialet eller hurdan är sjalen i kvalitén? Har en hoppediz men sonen blir som en kamin i den :S gillar dock materialet jättemycket, men det blir så mycket tyg med långsjalen :/ Hjälp. tycker ringsjal känns svårare..men ack så fina det finns..
Användarens profilbild
Av Nova
aktuelle skrev:Är de ungefär likvärdiga hoppediz timbuktu i materialet eller hurdan är sjalen i kvalitén? Har en hoppediz men sonen blir som en kamin i den :S gillar dock materialet jättemycket, men det blir så mycket tyg med långsjalen :/ Hjälp. tycker ringsjal känns svårare..men ack så fina det finns..
Svar ja, BB-sling är som Hoppediz i kvalieten eller möjligen något tunnare.
Så mycket tyg att handskas med i en ringsjal blir det ju inte om man jämför med en ringsjal.
Användarens profilbild
Av aktuelle
Nova skrev:
aktuelle skrev:Är de ungefär likvärdiga hoppediz timbuktu i materialet eller hurdan är sjalen i kvalitén? Har en hoppediz men sonen blir som en kamin i den :S gillar dock materialet jättemycket, men det blir så mycket tyg med långsjalen :/ Hjälp. tycker ringsjal känns svårare..men ack så fina det finns..
Svar ja, BB-sling är som Hoppediz i kvalieten eller möjligen något tunnare.
Så mycket tyg att handskas med i en ringsjal blir det ju inte om man jämför med en ringsjal.
Nä, det är absolut inte mängden tyg som jag bekymmrar mig över :) men känns lurigt att få ringarna att sitta var de ska. Några tips? Hur stadig bör de vara när de sitter i ringsjalen?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Man kan ha ringsjal med barnet upprätt redan från början, men man får ha benen innanför i groda.
Användarens profilbild
Av aktuelle
mari_tres skrev:Man kan ha ringsjal med barnet upprätt redan från början, men man får ha benen innanför i groda.
är det svårt i början att få bebisen att sitta rätt?
Användarens profilbild
Av Victoria P.
Hej!
Nä jag tyckte inte alls det var så svårt i början. Jag hade min lille kille upprätt ibland när han bara var några veckor, det är som hon innan sa, grodställning o så dra upp tyget så huvudet får stöd. Busenkelt!
Jag har iof aldrig haft nån annan slags sjal, men är på jakt nu. Vet inte riktigt vad jag ska välja dock, känner mig bortskämd av enkelheten o alla positions-varianter man har med ringsjal..
Ett tips för att få ringarna där man vill ha dem är att ha dem lite högre upp då de kan åka ner när man drar åt tyget.
Ett annat tips är att ha lite stoppning vid axeln o gärna också för bebisens huvud o ben..
Användarens profilbild
Av aktuelle
Victoria P. skrev:Hej!
Nä jag tyckte inte alls det var så svårt i början. Jag hade min lille kille upprätt ibland när han bara var några veckor, det är som hon innan sa, grodställning o så dra upp tyget så huvudet får stöd. Busenkelt!
Jag har iof aldrig haft nån annan slags sjal, men är på jakt nu. Vet inte riktigt vad jag ska välja dock, känner mig bortskämd av enkelheten o alla positions-varianter man har med ringsjal..
Ett tips för att få ringarna där man vill ha dem är att ha dem lite högre upp då de kan åka ner när man drar åt tyget.
Ett annat tips är att ha lite stoppning vid axeln o gärna också för bebisens huvud o ben..
jag sätter ringarna högre upp på den jag har, men den är värdelös.. tyget glider inte genom ringarna, jag får kämpa för att dra åt :(
Användarens profilbild
Av Nova
aktuelle skrev: jag sätter ringarna högre upp på den jag har, men den är värdelös.. tyget glider inte genom ringarna, jag får kämpa för att dra åt :(
Man får tänka på att avbelasta tyget om man ska kunna dra åt ringarna.
Lyft upp barnet under rumpan med en hand, dra åt ringarna med den andra handen.
Sitter barnet i tyget med full vikt blir det jättetrögt att justera ringarna.
Användarens profilbild
Av aktuelle
Nova skrev:
aktuelle skrev: jag sätter ringarna högre upp på den jag har, men den är värdelös.. tyget glider inte genom ringarna, jag får kämpa för att dra åt :(
Man får tänka på att avbelasta tyget om man ska kunna dra åt ringarna.
Lyft upp barnet under rumpan med en hand, dra åt ringarna med den andra handen.
Sitter barnet i tyget med full vikt blir det jättetrögt att justera ringarna.
jo, lyfte honom medans jag drog men det hjälpte inte heller, ringarna bara for nedåt istället, jag blev tvungen att lyfta i ringarna och mata tyget igenom :S
Användarens profilbild
Av Victoria P.
Låter konstigt, så ska det ju inte va.. Men min va knölig när jag skulle lätta/släppa ut tyget, så då fick jag knöla i början. Väldigt störigt.
Det kanske blir bättre om du tvättar den, om tyget blir smidigare då på nåt sätt? Min har med tiden blivit smidigare att dra ut iaf.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Det kan bli lättare att justera sjalen om du är jättenoga när du trär tyget igenom ringarna och ser till att det inte lägger sig snett över
Gaa jag krånglar ju bara till det. Sussar iväg till youtube och hämtar en video
http://www.youtube.com/watch?v=X89tid5t2F0
Kolla den här förstår du vad jag menar :wink:
Användarens profilbild
Av aktuelle
Victoria P. skrev:Låter konstigt, så ska det ju inte va.. Men min va knölig när jag skulle lätta/släppa ut tyget, så då fick jag knöla i början. Väldigt störigt.
Det kanske blir bättre om du tvättar den, om tyget blir smidigare då på nåt sätt? Min har med tiden blivit smidigare att dra ut iaf.
den är tvättad så det borde inte göra skillnad :S
Användarens profilbild
Av aktuelle
zero.sara skrev:Det kan bli lättare att justera sjalen om du är jättenoga när du trär tyget igenom ringarna och ser till att det inte lägger sig snett över
Gaa jag krånglar ju bara till det. Sussar iväg till youtube och hämtar en video
http://www.youtube.com/watch?v=X89tid5t2F0
Kolla den här förstår du vad jag menar :wink:
Ska trä om den och vara supernoga att kolla så det blir rätt, tack :)
Misstänker dock att det är tyget som är lite dåligt..
Användarens profilbild
Av aktuelle
nuuu har jag tagit tag i saken och ska sälja hoppen och köpa en bb-sling.. följer det med bruksanvisning till bb-sling? Skulle nog behöva det ;)
Användarens profilbild
Av marlene
Det är lite små krångligt när dom är riktigt små, det brukar vara lättare när dom börjar vara en 5-6 månader och är lite stabilare.

Men jag bar syrrans bebis i ringsjal härom dagen han är född i januari och det gick bra. Det handlar nog framför allt om att träna, tror det finns på sjalbarns första sida intruktioner för ringsjalsanvändande http://www.sjalbarn.se/knyta.php

Annars kan du ju komma på sjalträff om det är svårt att få till :D

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?