Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
Jag hör många gånger att många vill ha en enkel sjal och tycker då att dessa är bra. Jag själv känner dock att dessa är inga nybörjar sjalar då de tillhör de svårast att få till bra. Är det fler än jag som inte tycker att ringsjal är så jätteenkelt?

En halvlång sjal är en annan sak då en av de enklaste knytningar tycker ajg är ryggsäck och den går snabbt och är enkel att lära sig men till det är det ju enklast att ha en typ 3 meter lång sjal.
Användarens profilbild
Av Foxan
Instämmer med dig helt.
Jag kunde aldrig få till ringsjalen på ett bra sett, men tycker att korta sjalar är kanonbra för enkla knyttningar, som tex. ryggsäck.

Kan vara att folk tycker att de är lätta eftersom man behöver inte knyta... Det är just knytningar vad skrämmer ovan folk med sjalarna...
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag tycker ringsjal är enkelt till barn som kan sitta. Men inte till pyttebebisar. Kortsjal är pest.
Användarens profilbild
Av Marion
Tja, jag jobbar ju med att sälja sjalar och får ofta höra att folk vill ha en ringsjal för att slippa lära sig knyta en långsjal. Jag tycker inte att det är svårt att få till en ringsjal, under förutsättningen att någon som kan visar och förklarar hur man gör. Ni anar inte hur ofta jag träffar folk som har fått en ringsjal i present, men som inte vet hur de ska få till den bra.
En annan sak är att föräldrar är ofta fumliga och osäkra med sin nyföding och då är nog en trikåsjal bättre.

En kort knytsjal kan man knyta med en glidande knut (förklaringar finns i Hoppediz-häftet) och då fungerar den som en ringsjal. Men om man jämför med en lättknuten trikåsjal vinner trikåsjalen, det går inte att göra fel med trikåsjalen liksom.
Användarens profilbild
Av AnKa
Marion skrev:Tja, jag jobbar ju med att sälja sjalar och får ofta höra att folk vill ha en ringsjal för att slippa lära sig knyta en långsjal. Jag tycker inte att det är svårt att få till en ringsjal, under förutsättningen att någon som kan visar och förklarar hur man gör. Ni anar inte hur ofta jag träffar folk som har fått en ringsjal i present, men som inte vet hur de ska få till den bra.
En annan sak är att föräldrar är ofta fumliga och osäkra med sin nyföding och då är nog en trikåsjal bättre.

En kort knytsjal kan man knyta med en glidande knut (förklaringar finns i Hoppediz-häftet) och då fungerar den som en ringsjal. Men om man jämför med en lättknuten trikåsjal vinner trikåsjalen, det går inte att göra fel med trikåsjalen liksom.
Fast jag tyckte inte att det var så svårt att lära sig knyta fast jag aldrig hade sett en sjal live föränn jag fick min första.
Det går ju egentligen knappt att göra fel med en trikåsjal.
Ringsjal tycker jag också är svårt, bättre att satsa på en välsittande bärpåse.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?