Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Molinia
Hur är kvaliteten (styvhet, knytbarhet etc.) på Indio jämfört med Wellen? Jag har inte träffat på någon av dem, men de är ju båda sååå fina. Jag ska INTE köpa båda. Tror jag...

Vad har ni att säga om dessa båda sjalar, och skillnaden mellan dem?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Älskar Indion, de är så underbart mjuka och snygga, tyvärr kan de kännas lite ömtåliga, men håller man sig borta från granskogen och vassa dragkedjor ska det inte vara någon fara vad jag har märkt.

Wellen har jag bara kännt på en gång och den kändes tunnare än Indion och mjuk den med, men inte lika mjuk tyckte jag. Trots det så är jag sugen på en wellen jag med... såpass att jag i svagare ögonblick funderar på att byta bort en av mina Indiosar mot en underbart snygg Wellen.

Men eftersom smaken är som baken så får du nog se till att känna på båda, eller helt enkelt låta ödet bestämma åt dig :wink:
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har båda sorter och jag föredrar wellen. En nyupppackad wellen är strävare än en nyupppackad indio men om man använder wellen så blir de underbart mjuka och följsamma.

Med indio så bör man dela upp lite då det finns olika sammansättningar. Jag har en ren bomull, en bomull-ull och en bomull-hampa. Ullen är mjukast av dem men jag tycker den också är känsligast och ger inte lika bra avlastning som de andra. Hampan kräver lite bärning för att bli mysig men är en trevlig erfarenhet, finns dock enbart vit att köpa men de passar utmärkt att färga. Jag personligen föredrar den med hampa av de jag har, känns minst ömtålig.

Min absolut mjukast sjal är en wellen och ska jag ut så blir det nästan alltid någon av mina wellen som får följa med, de är de jag trivs bäst med och de sjalarna som jag tycker är mest lättknutna och har bäst egenskaper för mig. En del av de sjalarna som jag har kan man se på http://www.df.lth.se/~thanisa/aff/sjalar/sjalar.html ser dock att två av mina wellen inte finns med där.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det finns en Indio med 30% siden i också... skulle vilja klämma på en sån nån gång 8)

thanisa: Din Wellen Forest, är den så eller har du färgat den?
Användarens profilbild
Av thanisa
mari_tres skrev:Det finns en Indio med 30% siden i också... skulle vilja klämma på en sån nån gång 8)

thanisa: Din Wellen Forest, är den så eller har du färgat den?
jag skulle också gärna känna på en sidenindio, kommer nog snart få känna på en linindio det ska bli intressant att känna på den. Min forest är från början en aqua som fått möta en färgbad med herdins mandarin textilfärg. Jag gillar den, men nu har ju didymos kommit med en egen grön wellen fast jag gillar min bättre.
Av puh
thanisa: Åh, berätta om linindio när du har testat den?! Gillar verligen färgen på din "forest", har sett den i en annan tråd också... Härligt med en riktigt grön färg!!!
Användarens profilbild
Av Molinia
Jag blir sååå sugen på en wellen, men det är ju hopplöst att välja färg...
Användarens profilbild
Av glis
Nej, det är skitlätt, finns bara ett alternativ: houlunder eller hur det nu stavas.
Användarens profilbild
Av Molinia
glis skrev:Nej, det är skitlätt, finns bara ett alternativ: houlunder eller hur det nu stavas.
Ja, den är verkligen snygg! Det är bara det att jag gillar aqua, violet och granat också...
Användarens profilbild
Av glis
Jasså, du menar så... jo, de är också fina, men inte lika.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag tycker att den bruna är sjuuukt snygg, men det är ju å andra sidan bara den jag ahr sett irl. Dessvärre går den ju typ inte att få tag på :?
Användarens profilbild
Av jordbarn
puh skrev:thanisa: Åh, berätta om linindio när du har testat den?! Gillar verligen färgen på din "forest", har sett den i en annan tråd också... Härligt med en riktigt grön färg!!!
Jag har en bomull/lin-indio! Den är jättegosig, den känns ganska så tjock i tyget. :)
Dock har jag bara ägt den en vecka och har själv ingen annan didymos att jämföra med.
Men snart så! Thanisa? ;)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Har en indio och den är jättemjuk och go och väntar på wellen holunder... När jag testat ett tag kan jag säga vilken jag gillar bäst :wink:
Användarens profilbild
Av glis
Säg bara till om du vill sälga holundern då... :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
glis skrev:Säg bara till om du vill sälga holundern då... :wink:
Ska ha dig i åtanke om det skulle falla sig så, fast det är inte så troligt jag har suktat efter den i ett halvår.......

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?