Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag vet att ämnet kan vara uttjatat och att det säkert finns massor med trådar om detta men jag vill dra det en gång till.

Känner behov av skrynklig sjal gärna två, en chokladbrun och en turkos.
Men hur är det nu är det bästa att satsa på en skrynklig gås limitied edition när de kommer eller är mimmis krinklade tyg lika bra eller bättre. Eller ska jag ge ut och botanisera i tygaffären efter krinklat tyg, vilket ju bör finnas.
Jag har aldrig haft någon skrynklig gås eller enns kännt på mimmis krinklade. Vad är det som avgör om tyget är sådär fantastiskt och avlastar bra? Vad bör jag leta och titta efter???
Av Nillerill
Jag vill också gärna ha tips om det här! :)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Utan att ha känt på Mimmis tror jag den är lika bra. Men då tycker inte jag att gauzen avlastar så fantastiskt bra heller... Det är en superbra sjal till ett litet barn tycker jag, men när jag testade en till Albert (tror han var kring året, vägde 11 kg +) var jag inte så imponerad.
Användarens profilbild
Av milimani
Jag har haft båda men mimmis fick flytta. Den är inte alls lika mjuk som gåsen tycker jag. Fina och lättknutna är de båda två och avlastar bra, men mimmis kändes lite tjockare och mycket strävare. Kanske blir den mjuk och go om den används mycket. Men jag skulle helt klart köpa en skrynklig gås!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag har inte kännt på en skrynklig gås men har fått höra av en annan sjalgalning att min mimmis var mjukare än skrynkelgåsen... men då vet jag ju inte om min krinklade var mer använd än gåsen.

Sen är det väl så att den släta gåsen är mjukare än den krinklade. Kan man gämföra dem på nåt sätt så att nån som inte har klämmt på nån av dem förstår hur de känns? :hmm:
Bara så att man vet om det verkligen är värt att ha en snygg skrynklig gås istället för en mjuk slät...
Användarens profilbild
Av milimani
Men alltså, min gås är lika mjuk som en trikåsjal. Har jag bara haft tur?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
mari_tres skrev:Jag har inte kännt på en skrynklig gås men har fått höra av en annan sjalgalning att min mimmis var mjukare än skrynkelgåsen... men då vet jag ju inte om min krinklade var mer använd än gåsen.

Sen är det väl så att den släta gåsen är mjukare än den krinklade. Kan man gämföra dem på nåt sätt så att nån som inte har klämmt på nån av dem förstår hur de känns? :hmm:
Bara så att man vet om det verkligen är värt att ha en snygg skrynklig gås istället för en mjuk slät...
Jag har snart både en slät och en skrynklig. Jag kan beskriva dem då.
Användarens profilbild
Av milimani
Apelsin skrev:
milimani skrev:Men alltså, min gås är lika mjuk som en trikåsjal. Har jag bara haft tur?
är det en skrynkli`g?

Va är det skillnad på skrynkliga och ej i mjukhet :shock:

Naimiez har/har haft en mimmis och gillade den bättre än gåsen, så det är nog en smakfråga
Ja, det är en äkta skrynkelfågel :D
Användarens profilbild
Av jag71
JAg älskar ju min mimmis. Mjuk, mysig, snygg och jag anvädner den året runt. JAg bär fortfaraden Skrutti den och han är ju tre år och väger 15-15 kilo. Bär dem två små i den också och den väger runt tio kilo styck. När båda dem två små bärs så kan den skära in lite men det beror mer på att jag knutit slarvigt och inte på sjalen.
Användarens profilbild
Av AnKa
Tack för era svar. Verkar vara lite delade meningar här :wink:

Jag har ju en slät gås som jag köpte när dottern var tre år. Jag vet att det låter helt galet. Den är ju inget under i avlastning men den är mjuk och den är sval.
Men nu vill jag variera mig :D och ha en skrynklig för att det är så snyggt med skrynkel och för att jag vill ha andra färger.

Men vad tror ni om att sy en själv då? Har inte stoff och stil något gauzetyg?

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?