Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nillerill
Jag är på jakt efter en riktigt sval sjal att ersätta trikåsjalen med till sommaren. Sambon är dessutom väldigt varmblodig, så om han ska bära så krävs det ngt svalt...

Vad rekommenderar ni? Lilltjejen är 4 månader nu och väger drygt 6 kg.
Användarens profilbild
Av jag71
Mimmis krinklade!!!!! Jag tycker den är toppen!!! Skulle inte klara mig utan den.
Användarens profilbild
Av Mia
Eller Calin Blue Gauze.
Av eamane
Eller Bali Baby Breeze :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
Eller amazonas antigue.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Ytterligare ett alternativ skulle kunna vara en mei tai 8)
Av Nillerill
Tack för tipsen. Vad är för- och nackdelarna med de sjalar ni nämner?
Användarens profilbild
Av svas
Jag har både haft gauze och bali breeze. Gauzen avlastar något bättre. Båda är superduper. Och finns i många fina färger och mönster. Har väl ungefär samma pris också?
Användarens profilbild
Av zmurfan
Fördelarna med alla ovannämnda sjalar är att tyget är tunnt och luftigt.
Nackdelar? Finns det nackdelar med sjal?
Skulle väl vara det att eftersom tyget är så tunnt så kan det hända att man får lite svårt att få till det över axlarna. Det kan hända att tyget skär in i axlarna.

MT har ju som bara en ryggplatta och knytband sen som du virar om kroppen. Där blir det mindre tyg du virar runt dig än med en sjal.

Sen finns det ju selar med. Det är svalt det med kan jag tänka mig.
Av Nillerill
Tack. Såg i någon tråd att Stoff o Stil säljer gauze-tyg. Är det likvärdigt de köpta sjalarna? Kanske man skulle ge sig på att sy en själv, om det blir tillräckligt prisvärt...

En MT står redan på önskelistan att sy. Ska bara hitta ett fint tyg. Har en fyrkantssjal sedan tidigare, men axelbanden är på tok för smala på den. Min symaskin har verkligen fått ett uppsving sedan lilltösen föddes :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Nillerill skrev:Tack. Såg i någon tråd att Stoff o Stil säljer gauze-tyg. Är det likvärdigt de köpta sjalarna? Kanske man skulle ge sig på att sy en själv, om det blir tillräckligt prisvärt...

En MT står redan på önskelistan att sy. Ska bara hitta ett fint tyg. Har en fyrkantssjal sedan tidigare, men axelbanden är på tok för smala på den. Min symaskin har verkligen fått ett uppsving sedan lilltösen föddes :)
Har för mig att det är några här som provat det tyget. Och det verkar funka lika bra som mimmis krinklade eller calin bleu gauzen.
Av Nillerill
:D Då blir det kanske en tur till Malmö framöver!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?