Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Clärchen
Var inne på Småfolket förra veckan (sjal :twisted: högg direkt) o provade Easycare. Den är sååå skön!
Fick hjälp att sätta Elis på ryggen i tibetan för första gången och han gillade det skarpt.
Nu är det så att jag tänkte att maken skulle få en Lava i present o den finns bara i 4.2 och 5.2 och när jag provade kändes det som att 4.7 skulle vara bäst (typiskt!).

Kan nu inte bestämma mig för om jag ska chansa på en 4.2. Kan den vara tillräckligt lång för honom? Han är en slank karl på 185cm. Vilka knytningar skulle man kunna få till?

Är det nån som kan hjälpa mig att bestämma mig *hoppas* :?:
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
4,2 blir nog väldigt kort för en karl. Det enda somgår att knyta då är väl Easycares quickfixvarianter. Vet inte om det går att få till ryggsäck också kanske. Jag haden en 4,2:a som i verkligheten var 4,49 men den blev lite väl kort för att jag på ett vettigt sätt skulle få till DubbelX xomslut. 4,7 är helt klart den bästa längden och med den knude jag knyta xomslut på min man när han bar Hanna på ryggen (hanär 1,85 och ca 70kg) men det hade inte gått med en kortare sjal.

Är Elins LAVA såld? Kanske något för dig?
Användarens profilbild
Av Eld77
Easyn är inte snedskuren, va? Brukar den vara längre än den angivna längden, nån som har koll?

Såhär är det, att min slanka karl på 193 cm kan knyta (åkej, jag kan knyta på honom :) ) x-omslut med knuten bak med en 4,2 Bebina med tyg över.

(Bildbevis:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=7917 )

Fast Bebinan är snedskuren och mäter nästan 4,6 m från ände till ände. Hur det skulle funka med en Easy beror nog på om den är längre än angivet eller inte.

Vill han däremot knyta t ex dubbel-x och kortare saker så tippar jag att det går alldeles utmärkt.
Användarens profilbild
Av Clärchen
Hmm, mycket att tänka på.

Vad jag har kunnat läsa mig till tidigare är att Easyn ofta är längre än det angivna men hur mycket verkar variera ganska kraftigt. Den är inte snedskuren så man har ingen extra marginal där heller.

Min man verkar motsvara din, Ansos, i storlek, så jag får lita på passningen där.

Får väl kolla om Elins Lava finns o hoppas på att den är 4.7...
Användarens profilbild
Av Anso
Clärchen skrev:Hmm, mycket att tänka på.

Vad jag har kunnat läsa mig till tidigare är att Easyn ofta är längre än det angivna men hur mycket verkar variera ganska kraftigt. Den är inte snedskuren så man har ingen extra marginal där heller.

Min man verkar motsvara din, Ansos, i storlek, så jag får lita på passningen där.

Får väl kolla om Elins Lava finns o hoppas på att den är 4.7...
Ska se om jag kan hitta en bild på den knytningen idag så får du se hur mycket som är över på ändarna.
Användarens profilbild
Av Clärchen
Har mejlat henne om en Eld men inte Lava... Får ringa henne imorgon tror jag!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?