Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sassa
jag såg ett inlägg för ett par dagar sedan där någon frågade om skillnaden mellan Ergo och Patapum. Tyvärr hittar jag inte det inlägget längre så jag ställer frågan själv istället.

Är det i stort sett samma sele förutom fickorna som Ergon har?
Användarens profilbild
Av Helen
Nuhar jag ingen Patapum framför mig, men jag har provat och tittat litenärmare på en under en av sommarträffarna.

Om man jämför den nya Ergon mot Patapumen så är det mer skillnad än mot den gamla Ergon.

Den nya Ergon har formad sittdel
svängda axelband
format huvudstöd/solskydd
Går att använda på höften
fickorna....
sen finns det en fiffig ryggsäck till, men den kan man säkert köpa och ha till Patapumen också.

Kommer inte på mer. Rätta mig om jag har fel. Jag har som sagt ingen här som jag kan jämföra med.

Kan tillägga att den Patapumen jag provade var skön. ( så ingen tror att jag trackar selen :lol: Jag har inget emot den)
Av Sassa
Okej, då var det lite mer skillnader mellan dem än vad jag trodde. Tack för ditt svar!
Användarens profilbild
Av Anna
Jag är av ungefär samma uppfattning. Nya Patapum och gamla ergo däremot verkar vara likvärdiga. Tillbehören till patapum har jaginte sett, men de till nya ergon är riktigt bra, mycket bättre än de till den gamla.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Gamla ergon o gamla patapumen tycker jag är precis lika (förutom huvudstödet o fickan) men annars så. Jag har båda två o tycker jag har mätt o jämfört men ser ingen direkt skillnad.
Användarens profilbild
Av sus
Nya ergon är inte bara större för barnet, den funkar bättre på min stora man också. Remmarna är längre tror jag. Sen ser ju huvudstöden olika ut, jag tycker patapumens huvudstöd som är mer som ett nät verkar smartare eftersom det inte blir så instängt. Sen går patapumens huvudstöd att ta av eftersom det sitter med tryckknappar, smart tycker jag.
Ryggsäcken som hör till Ergon är lättesmidig tycker jag, men den påstås passa till alla selar (jag har inte testat själv, men det ser ut att stämma.)
Av Sassa
[quote="sus"]Nya ergon är inte bara större för barnet, den funkar bättre på min stora man också. quote]

Förlåt, men jag blev så full i skratt, jag läste fel...

Jag läste "Nya ergon är inte bara större för barnet, den funkar bättre MED min stora man också"

...så tokigt det kan bli.

Toppen! Tack för alla tips! Eftersom jag har en knubbis så lutar det åt en ergo, men Patapumen är ju också lockande...
Ska läsa igenom era råd lite till...
Användarens profilbild
Av sus
Sassa skrev:[Förlåt, men jag blev så full i skratt, jag läste fel...

Jag läste "Nya ergon är inte bara större för barnet, den funkar bättre MED min stora man också"

...så tokigt det kan bli.
Hi, hi, det vore en syn det... Jag kan garantera att min man INTE får plats i Ergon. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?