Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sabe
Jag köpte MT på Tradera för några månader sedan. Ringsjalen hade jag innan. Har använt både ringsjalen och MT lite då och då (men väldigt sällan de senaste månaderna). MT funkar ganska bra på magen, men jag tycker ändå att det känns lite bökigt. På ryggen lyckas jag inte alls :( . Ringsjalen använder jag ibland när jag ska bära kortare sträckor.

Vi har också en bärstol som vi har ärvt, men aldrig använt. Vi vill gärna kunna gå promenader i skogen alla tre. Det jag funderar på är att försöka sälja bärstolen och köpa en bärsele. Har tittat lite på Patapum, Beco och Ergo . Vi har inte jättebra ekonomi så Patapum framstår ju som ett bra och prisvärt alternativ. Stämmer det eller är det bättre med någon av de andra?

Vi två som ska använda den har ganska olika kroppsbyggnad. Är det något jag ska tänka på vad det gäller det?
Av Ponyo
Jag tänkte som du i höstas. Att Patapumen var billig och bra. Men jag skulle ha testat Beco och ergo först. För vilken skillnad. Becon sitter så betydligt mycket bättre på mig än de andra två.

Kan du inte utlysa en sjalträff där du bor så du får prova lite olika?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Annars kanske den där nya Manducan kan vara ett alternativ?

Men jag håller med om att du absolut borde försöka få prova först! Det skiljer ganska mycket på dem..
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jag håller nog Manducan högst när det handlar om komfort, och om ni är väldigt olika i kroppsbygnad så tror jag att den är bäst eftersom det är den som är mest justerbar. När det gäller den ekonomiska aspekten så är den ju lite dyrare än Patapumen, men billigare än Ergon och mycket billigare än Becon. Nackdelen eller vad man kan säga är ju att den är så pass ny här i Sverige så att det inte finnas några begagnade på marknaden än om man vill komma lite billigare undan.
Av herilane
kajsa kavat skrev:Men jag håller med om att du absolut borde försöka få prova först! Det skiljer ganska mycket på dem..
:iagree: Absolut.

Jag började med en Patapum men fick bara ont av den. Det stela avbärarbältet var jätteobekvämt - och så det att man inte kan korsa axelbanden utan måste bära som en ryggsäck.

Sen bytte jag till en Connecta, och den gillar både min man och jag - och vi är ganska olika i storlek.
Användarens profilbild
Av sabe
Delfinen_78 skrev:Jag håller nog Manducan högst när det handlar om komfort, och om ni är väldigt olika i kroppsbygnad så tror jag att den är bäst eftersom det är den som är mest justerbar. När det gäller den ekonomiska aspekten så är den ju lite dyrare än Patapumen, men billigare än Ergon och mycket billigare än Becon. Nackdelen eller vad man kan säga är ju att den är så pass ny här i Sverige så att det inte finnas några begagnade på marknaden än om man vill komma lite billigare undan.
Jo nu läste jag ditt nyss ditt inlägg om Manducan i en annan tråd :)
Låter som ett bra val för oss som är så olika byggda. Dessutom tycker jag att det verkar praktiskt att den går att använda till både större barn och helt nyfödda (i fall vi skulle få fler barn). Ja problemet blir väl också att det är svårt att hitta någon annan som har den så vi kan prova.

Vill absolut inte göra ett halvdant köp som vi inte blir nöjda med. Patapum låter inte riktigt som ett bra köp.
Användarens profilbild
Av sabe
Känner att båda de andra sjalarna blev lite sisådär och nu vill jag att det blir bra och att vi hittar något som känns smidigt för oss alla :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Hjälp mig att övertala zingo att hon ska köpa en Manduca (hon är sugen och funderar på det) så kan vi testa den sen. :wink:

En tjej på vårt öppnis har både en Patapum och en Ergo, det går säkert att prata med henne om att testa. Tror Helena har en Beco också, så tre av fyra nämda selar finns i Örebro, vi får dra ihop till en "prova selträff" :)
Woodgroves har också en Ergo, kom jag på :)
Användarens profilbild
Av sabe
zero.sara skrev:Hjälp mig att övertala zingo att hon ska köpa en Manduca (hon är sugen och funderar på det) så kan vi testa den sen. :wink:

En tjej på vårt öppnis har både en Patapum och en Ergo, det går säkert att prata med henne om att testa. Tror Helena har en Beco också, så tre av fyra nämda selar finns i Örebro, vi får dra ihop till en "prova selträff" :)
Woodgroves har också en Ergo, kom jag på :)
Nej men vad bra det trodde jag faktiskt inte :) Då hoppas vi på att zingo vill vara den som köper först ;)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Patapum är absolut inte ett dåligt köp! Jag älskar min. Ergon passar inte alls bra på mig. Becon har jag inte riktigt provat eftersom Agnes är lite för liten för den, men när jag snabbtestat med Albert är Patapumen lite skönare tycker jag.
Användarens profilbild
Av sabe
Knyttet & K skrev:Patapum är absolut inte ett dåligt köp! Jag älskar min. Ergon passar inte alls bra på mig. Becon har jag inte riktigt provat eftersom Agnes är lite för liten för den, men när jag snabbtestat med Albert är Patapumen lite skönare tycker jag.
Å förlåt ska inte dra förhastade slutsatser :)
Oavsett vad jag väljer är det nog dumt att inte testa först och bara titta på prislappen (har tyvärr gjort det med de andra sjalarna och resultatet blev inte riktigt bra).
Av Gummi
Du måste prova! :D

På mig är Becon mycket bättre än Ergon. Patapum eller Manduca har jag inte provat men prova så många du kan så hittar du nog din favorit.
Användarens profilbild
Av zingo
Nu ska ni inte frestas sådär :hide: jag får ju inte för sambon än men vi får väl se om den finns på mässan !
För då kanske jag inte kan låta bli om den ä skön :oops:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Klart du ska :D *Hejar ivrigt på zingos köpbegär*Du kan få säga till honom att det är min som du testar till att börja med :wink:
Användarens profilbild
Av zingo
:Hahaa: den tror du han går på! Men jag ska ju sy oxå??? :hmm: sytt den själv :shock:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?