Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Clärchen
Ja, det var vad jag såg när jag kom körande genom samhället på väg till återvinningsstationen. Tänkte att den mannen nog tappat en skruv på vägen men då det visade sig att han hade samma mål som jag fick jag möjlighet att upptäcka att det var grannen med Baby Björns nya modell för ryggbärande.

Han bär vanligtvis det nu ettåriga barnet med sjal (dock ej på ryggen) men de är testfamilj och han tyckte att den faktiskt var helt okej :?

Den hade ett ganska brett avbärarbälte men bara en axelrem (à la axelremsväska över huvudet). Körde inget korsförhör men jag skulle tro att man tar på barnet fram och snurrar det bak. Själva selen för barnet såg rätt klassisk ut med hängande ben och knäppen högt.

Blir intressant att se om och när den kommer i produktion.

Får man skvallra så här :oops:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Clärchen skrev:
Klart du får berätta vad du sett =) Frågan är väl om det skulle vara så uppskattat om grannen pratade illa om en sele han var testperson för :wink:
Användarens profilbild
Av Clärchen
mari_tres skrev:
Clärchen skrev:
Klart du får berätta vad du sett =) Frågan är väl om det skulle vara så uppskattat om grannen pratade illa om en sele han var testperson för :wink:
Då var det väl tur att han inte sa något negativt då ;) Och att jag inte korsförhörde honom :lol:
Av belinda
Men varför gör de fortfarande selar med ben hängandes rakt ner?! Jag fattar inte att om de nu utvecklar en ny modell, inte inser att det blir så mycket tyngre att bära så?! Jag tycker de verkar korkade. :roll:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Men det är ju bra att de har en karl som testbär iallafall, och inte någon komunalarbetande medelålders kvinna med taskig rygg, för det hade ju inte gått så bra antagligen... :roll: :lol: Varför inte ha belastningen på båda axlarna?
Av Gummi
belinda skrev:Men varför gör de fortfarande selar med ben hängandes rakt ner?! Jag fattar inte att om de nu utvecklar en ny modell, inte inser att det blir så mycket tyngre att bära så?! Jag tycker de verkar korkade. :roll:
:iagree: Helkorkade. :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av SannaM
Skall bli kul att se i allafall! Tänker inte dömma ut den innan jag har sett den! Fram för ryggbärande bland allmänheten!!!
Sanna
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Tja, jag får väll vara nöjd med att mitt tjat om ett höftbälte till sist sjönk in... ;)
Men annars verkar det ju inte så himla kul att det bara är ett axelband (hallååå? :roll: ) och den gamla vanliga "dingla med benen posen" för bebisen. :?
Jag får fortsätta att maila dem, tillsist så kanske BabyBjörn är det mest ergonomiska man kan bära i, vem vet..

(knappast va..? :lol: )
Användarens profilbild
Av korell
Låter ju helt puckat! EN!!? axelrem? och samma felaktiga position för barnet.... ja, jag säger då det....

Men samtidigt kan jag förstå dem som företag. De har ett varumärke och en produkt som är riktigt välinarbetad.
Om de skulle ändra sin "klassiker" för mkt så skulle de nog komma så nära de mer ergonomiska selarna att de på köpet skulle få tydligare och rakare konkurens med desamma. Jag har ju svårt att tro att de skulle klara sådan konkurrens spec bra. Såklart de inte vill tappa marknadsandelar.....
Användarens profilbild
Av elli
korell skrev:Låter ju helt puckat! EN!!? axelrem? och samma felaktiga position för barnet.... ja, jag säger då det....

Men samtidigt kan jag förstå dem som företag. De har ett varumärke och en produkt som är riktigt välinarbetad.
Om de skulle ändra sin "klassiker" för mkt så skulle de nog komma så nära de mer ergonomiska selarna att de på köpet skulle få tydligare och rakare konkurens med desamma. Jag har ju svårt att tro att de skulle klara sådan konkurrens spec bra. Såklart de inte vill tappa marknadsandelar.....
:iagree:

De verkar som de enda rimliga...
Användarens profilbild
Av Clärchen
Axelremmen är ju som Kooger och min gissning är att det ska vara "lättare" att få på sig än två remmar.
korell skrev:Om de skulle ändra sin "klassiker" för mkt så skulle de nog komma så nära de mer ergonomiska selarna att de på köpet skulle få tydligare och rakare konkurens med desamma. Jag har ju svårt att tro att de skulle klara sådan konkurrens spec bra. Såklart de inte vill tappa marknadsandelar.....
Det där är säkert varför den ser ut som den gör. Och sen är de så benhårt fasta i att det är en "snygg" design och unisex.
Apropå det så läste jag någons recension av den att den var för mycket skogspromenad för hennes smak och att hon därför föredrog sjalarna modemässigt. Designmässigt för mig är ändå Beco ett långt strå vassare :)
Användarens profilbild
Av Ingrid
Nu i höstas, när vi var på inköpsmässan Baby & Barn i Jönköping, kom ett ganska ungt par in i vår monter och ville förhöra sig om hur man satte upp barn på ryggen i en sele. När jag visade så var de lite avvaktande. Det framkom så småningom att de hade en Ergo, och hade försökt sig på att använda den på ryggen, och de tyckte att det kändes krångligt och osäkert. Så det var inte positiva, men skulle ändå ha reda på allt. Precis innan de skulle gå, fick jag ur mannen att de var produktutvecklare åt Baby-björn. Hon var inte alls intresserad av att tala om det för mig :) Så jag har just gått och undrat om det skulle bli något ryggbärande för dem. Men då hoppas jag att de hittar på något som är väldigt mycket enklare och smartare än Ergon, när det gäller att sätta upp på ryggen, så föraktfullt som de uttryckte sig om den :twisted:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Ingrid skrev:Nu i höstas, när vi var på inköpsmässan Baby & Barn i Jönköping, kom ett ganska ungt par in i vår monter och ville förhöra sig om hur man satte upp barn på ryggen i en sele. När jag visade så var de lite avvaktande. Det framkom så småningom att de hade en Ergo, och hade försökt sig på att använda den på ryggen, och de tyckte att det kändes krångligt och osäkert. Så det var inte positiva, men skulle ändå ha reda på allt. Precis innan de skulle gå, fick jag ur mannen att de var produktutvecklare åt Baby-björn. Hon var inte alls intresserad av att tala om det för mig :) Så jag har just gått och undrat om det skulle bli något ryggbärande för dem. Men då hoppas jag att de hittar på något som är väldigt mycket enklare och smartare än Ergon, när det gäller att sätta upp på ryggen, så föraktfullt som de uttryckte sig om den :twisted:
Jasså, lite industrispionage sådär på ljusa dagen...? ;)
Vilka fulingar!
Användarens profilbild
Av Ingrid
Ullegulle78 skrev:
Ingrid skrev:Nu i höstas, när vi var på inköpsmässan Baby & Barn i Jönköping, kom ett ganska ungt par in i vår monter och ville förhöra sig om hur man satte upp barn på ryggen i en sele. När jag visade så var de lite avvaktande. Det framkom så småningom att de hade en Ergo, och hade försökt sig på att använda den på ryggen, och de tyckte att det kändes krångligt och osäkert. Så det var inte positiva, men skulle ändå ha reda på allt. Precis innan de skulle gå, fick jag ur mannen att de var produktutvecklare åt Baby-björn. Hon var inte alls intresserad av att tala om det för mig :) Så jag har just gått och undrat om det skulle bli något ryggbärande för dem. Men då hoppas jag att de hittar på något som är väldigt mycket enklare och smartare än Ergon, när det gäller att sätta upp på ryggen, så föraktfullt som de uttryckte sig om den :twisted:
Jasså, lite industrispionage sådär på ljusa dagen...? ;)
Vilka fulingar!
Jo, men visst! Jag blev faktiskt rätt snopen. Men det är väl så det går till.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Va fräckt att inte tala om varför de frågade en massa från början.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?