Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Me
Har aldrig testat en "riktig" sele, men sonen trivs bra i MT:n.
Har försökt med MT:n och sjal på ryggen, men sonen inte direkt är behjälplig när han ska upp på ryggen utan flaxar som bara den med benen, och jag får ont i svanken jämfört med att bära på magen. Skulle nu därför vilja testa med en sele istället, men är inte alls insatt i sele världen.

Vad är skillnaden på de olika ? Beco, Patapum, Ergo mm i stort alltså...
och vad är skillnaden på de olika modellerna ?
Vilken ska jag ha ?

Har försökt kika runt lite, men känner mig helt förvirrad...
Tanken är att bara bära på ryggen med den.
Vill även ha huvudskydd.
och vill gärna ha den inom två veckor (ops) då vi ska till fjällen....

Snälla, hjälp !!!!
Senast redigerad av Me den ons feb 27, 2008 23:15, redigerad totalt 1 gånger.
Av Ponyo
Jag har haft en Patapum, och en Beco.
Och enligt mig är Beco överlägset bäst.

Men det bästa är om du kan testa lite olika. Du får dra ihop en sjalträff. :)
Bålsta ligger väl i stockholmstrakterna? Jag kan komma med som Becoinnehavare.

Om du beställer en ny via tex tinytots så fort du den supersnabbt.
Av Me
Vad är skillnaden på en Beco Butterfly, BWD och 4th generation ?
Av Me
Jo, jag har läst beskrivningarna ett antal gånger, men ser ändå inte några direkta skillnader förutom att butterfly:en har en insats.
Och att butterfly och BWD har längre axelband.
Men det måste väl vara fler skillnader på dem ???
4:an är väl först (?) så den måste väl skilja sig från BWD:n och sen butterfly:en ?
Användarens profilbild
Av elli
Här är en bild på BWD, på den knäpper man fast axelbanden i hällorna på sittdelen, vilket gör att den går att justera mer...har ej testat den själv så vet ej hur den är IRL.

Bild

Här är en blid på 4th, på den knäpper man fast axelbanden i sidan av sittdelen vilket gör att den inte går att justera riktigt lika mycket, denna har jag provat och den kändes skönare än många andra selar på marknaden. men de är ju väldigt idividuellt.

Bild

Butterfly har jag verken sett eller provat så den får nån annan förklara lite mer om.

Bilderna har jag lånat från www.tinytots.se
Av Ponyo
Jag har läst lite om ris och ros gällande butterflyn, och den ska vara svårare att amma i. Lite läskig att svinga barnet i selen upp på ryggen. (Det är även en fördel. Att man sätter in barnet i en insats på selen, och att man inte behöver krångla upp barnet på ryggen utan bara sätter upp det som en ryggsäck.)
Av TygTiger
Jag har bara provat patapum och den älskar jag. Väldigt enkel med helt ostoppad sittdel, jag har mest burit på magen eftersom sonen blev sur när han inte såg över min axel när han satt på ryggen. Nu är han tre år och väger 16 kg och vill ofta bli buren, särskilt ute - TUNGT för armarna. Så vi plockade fram selen ikväll och testade - han väger INGENTING i patapumen, och tyckte att han satt bra. Vi måste öva in smidigaste sättet att klättra i och ur, men hittills verkar den lovande. Huvudstödet är bra på den, ett luftigt nät som är lätt att fästa på axelremmarna när man bär på ryggen men ett elände att få på om man bär på magen.
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
Jag har en Beco Butterfly o trivs super med den! Har dock inte provat ngn av de övriga, men jag gillar att man kan t ex byta bärare utan att ta ur bebis ur selen, super om han sover och jag behöver gå o göra nåt där han inte kan vara med. Då hänger jag bara på honom på maken!

Bor i Stäket i Järfälla, du får gärna komma o kika! :wink:
Av herilane
Om främsta problemet är att du har svårt att få upp barnet på ryggen så vet jag inte om en sele skulle hjälpa så mycket... jämfört med MT alltså. Konceptet är ju samma, det är bara spännen istället för knut.

Däremot om det är bättre avlastning du vill ha så kan sele hjälpa. Det verkar bero på hur man är byggd - jag fann Patapumen enormt obekväm med dess stela midjeband, medan MTn sitter bra. Andra tycker tvärtom.
Av Me
Tack snälla för alla svar !!
Fler erfarenheter ?
Användarens profilbild
Av jag71
herilane skrev:Om främsta problemet är att du har svårt att få upp barnet på ryggen så vet jag inte om en sele skulle hjälpa så mycket... jämfört med MT alltså. Konceptet är ju samma, det är bara spännen istället för knut.

Däremot om det är bättre avlastning du vill ha så kan sele hjälpa. Det verkar bero på hur man är byggd - jag fann Patapumen enormt obekväm med dess stela midjeband, medan MTn sitter bra. Andra tycker tvärtom.
butterflyen har väl en insatts som man sätter i barnet innan man sätter på sig selen eller har jag fattat fel?
Av herilane
Jag har aldrig sett en butterfly, det kan mycket väl stämma!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?