Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
Jag är inte superförtjust i ringsjalar men tänkte mig på att prova kort knytsjal.
Vilken är bäst?
Har just kärat ner mig i en hoppe, hur funkar den som kortsjal? Blir det bara tjockt och bökigt, eller? Och Didy?

BäraBarn känns ju onekligen tunn och smidig men de har inte riktigt den färgen jag skulle önska. Fast visst finns det snygga färger, bara inte den riktigt rätta gör mig :wink:

Vilken kortsjal tycker DU är bäst ?
Användarens profilbild
Av Nova
Jag har en kort Hoppe.
Den är tunn och fin och kommer att vara den sista sjal som lämnar detta hem när det inte bärs längre.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Har haft en Bära Barn sjal och nu har jag en Didy Wellen - och wellen klår BB-sjalen med hästlängder!! :rock:

Bära Barnsjalen var verkligen jättefin, en av de gamla handvävda, men jag tyckte att den var alltför "klen" för att fungera riktigt bra. Visst, till små och lätta barn kanske, men inte till lite större barn.
Wellen däremot ger en helt annan avlastning! 8)

Dessutom, om du har tänkt dig en diagonalvävd kortsjal finns det ju såååå många snygga att välja mellan... :wink:
Användarens profilbild
Av AnKa
CrazyMagpie skrev: Dessutom, om du har tänkt dig en diagonalvävd kortsjal finns det ju såååå många snygga att välja mellan... :wink:
Ja, en Jim har jag suktat efter länge eller en liten wellen att doppa i något trevligt färgbad kanske eller helt enkelt en Indo eller..... det finns mååånga :twisted:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Mmmm... många fina finns det! 8)

Blir ju sugen på en till för egen del också... vet bara inte vilken? En annan wellen kanske? :hmm:
Användarens profilbild
Av glis
Vad tänker ni er för längder? och jag är mycket intresserad av olika knytningar.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Egentligen så är ju ringsjalknytningar och kortsjalsknytningar desamma - plus att man sedan även kan knyta kängru och ryggsäck men en kortsjal (ja, allt beroende på hur stor/liten man är och hur lång kortsjalen är)

Brukar oftast bära "japanskt" med kortsjalen vilket är stadigt och smidigt när L har en hal overall på sig - eller ryggsäck med knuten under rumpan när vi är hemma och inne. (kräver iof ett stilla och bärvilligt barn - inget för slinger-kusar!)
Kängru har jag inte fått till riktigt bra ännu... kanske det är enklare med ett lite mindre och lättare barn? (måste testa på nytt i morgon känner jag... :wink: )

Vår wellen är numer sissådär 2,7m längs ena kortsidan + änden på andra sidan, och själv är jag lång och smal. Tycker den känns rätt lagom, ev. att 3,1 hade varit bättre ur bärsynpunkt för då hade även jag som är lång kunnat knyta höft-X. Nu är det preciiiis att det kan funka ibland.
Användarens profilbild
Av svas
Har ingen erfarenhet av någon kortsjal. Min Jakob på 4,2 är min kortaste :roll: .
Användarens profilbild
Av sacha42
jag gillar mina bära barn och min wellen aqua 8)
Användarens profilbild
Av ZaZi
Min Didy Lena är ljuvlig! :loving: Höftkryss med den funkar toppen. Den är väl ingosad och supermjuk/tunn. :heart: Den kommer aldrig flytta härifrån.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?