Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kollade precis på instruktionen på Ergo NG infant insert. jag har min snart 5 veckors 6 kg klump, på 59 cm i grodställning men enligt instruktionerna så skall dom ligga så här

http://www.ergobabycarriers.com/babycar ... nt_insert/

Är det fel och farligt för min bebis att ligga i grodställning redan nu, verkar krånligt med den andra ställningen och min Wilgot älskar att ligga i grodställning i Ergo NG i timtals, ja typ hela dagarna då han vägrar något annat utan att skrika hysteriskt.
Användarens profilbild
Av november
Har inget bra svar egentligen för jag vet inte, men jag bar vår Wilmer i grodställning i en trikåsjal från det att han var 3 veckor gammal.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag skulle inte tro att det är farligt. Jag bar Skrutt i sjal från det att han var 3½ månad ungefär och då vägde han knappt 5,5 kilo, bar honom i grodstälning och kan inte komma på varför det inte skulle vara bra i en sele om det är ok i en sjal
Av Gerbera
Jag kommer definitivt prova detta med nya bebisen också. Grejen är att bebisen inte få sitta för löst, så att ryggen får stöd. Det kan man ju lösa genom att stoppa in en liten platt kudde för att fylla ut eller knyta en extra sjal (läs: vanlig halsduk) runt midjan och bebisen. Då har man även ett skydd i sidled så att inte bebisen kan ramla ut...
Men du har ju provat och om du inte ser att bebisen sitter löst och huvudet hålls ordentligt så är det ju ingen skillnad mot sjal/MT...
Användarens profilbild
Av April
Det som avgör om han sitter bra eller inte är längden på lårbenet - är lårbenet så pass långt att han sitter med tyg från knäveck till knäveck är det ok. Jag är säker på att han skulle sagt till om det är obehagligt...

Kram
Av Käthe
Helen på Babyheaven har sagt till mig att hon tror att har man babyn i grodställning i en sele, till skillnad från i en sjal, så kan det bli tung belastning på fötterna, och det kanske inte är bra.
Av Gummi
Så länge barnet är nöjt så borde det inte vara farligt.
Jag har burit i grodställning i sjal från 3 veckor.
Av Käthe
Jag har burit i grodställning i sjal från att min son var 6 timmar. Det jag säger är bara att jag hört att det är inte funkar riktigt likadant med grodställning i sele.
Av wilgot
Han är helnöjd i ergon och klagar aldrig, sover väldigt gott när han ligger i den.
Av Käthe
Då är säkert allt som det ska, men jag stoppar ändå in vad Helen skrev till mig när jag ställde samma fråga som du:

Vad jag är rädd för är att barnet lägger all tyngd på fötterna. Det är lika
dant i Mai Tai och när man följer knytanvisningarna på Sino där de stoppar in hela barnet sittande.
Själv använder jag aldrig den sittställningen eftersom jag just funderat
över trycket på fötter och ben.
Jag har även pratat med de barnmorskor jag utbildat här i stan och vi kom överens om att visa knytningen där man sätter barnet i krysset och sedan drar upp smokingbältet. Då hamnar benen i rätt vinkel samtidigt som fötter och
ben inte behöver ta något tryck.

Grunden måste dock vara. Lyssna på ditt barn!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?