Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag är en blivande mamma (ca två månader kvar innan bäbisen anländer) som är helt ny på sjalar, men tycker att det verkar bra att bära i.

Jag hade nästan bestämt mig för att köpa mig en Moby wrap, för det kändes flexibelt och bra, och så låter det ju här som att det är en bra nybörjarsjal.

Men så fick jag erbjudande av en kompis att köpa hennes begagnade Didymos 4,70 lång. Men nu är ju jag av den rundare modellen, så om jag skulle köpa hennes Didymos räcker den inte till en Omsluten-knytning, enligt activebabycare.com. Men då funderar jag: Är det en knytning man ofta använder? eller tror ni erfarna sjalanvändare att det räcker med en 4,70-sjal till mig?

Jag brukar nog dra en 44-46 i kläder till överkroppen normalt. (Ibland händer det väl att en 42 räcker, men det hör väl inte till vanligheterna.)
Användarens profilbild
Av Toyya
Hej!
Jag har en Stork, på 5,2. Är nog i din storlek och när jag knyter x omslut II (på magen) så kan jag ha knuten på magen. Rimligen borde jag kunna göra den knytningen med en storlek kortare sjal, men få ha knuten på ryggen i stället.
Det bästa vore ju om du kunde provknyta o sen bestämma dig. Just x omslut II använder jag väldigt mycket. Det är en kalasknytning man bör kunna göra, tycker jag.
Lycka till i sjaldjungeln! :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Toyya skrev:Det bästa vore ju om du kunde provknyta o sen bestämma dig. Just x omslut II använder jag väldigt mycket. Det är en kalasknytning man bör kunna göra, tycker jag.
Lycka till i sjaldjungeln! :D
Mjo, men jag inser ju att provknyta sjalen runt en mage gravid i åttonde månaden kanske inte ger riktigt representativt resultat :D.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
X-omslut 2 är den jag mest av allt använt. Så se till att sjalen räcker till det.
Användarens profilbild
Av Alven
Det är klart skönast att ha knuten på magen i omsluten knytning, dels avlastar det lite bättre tycker jag och dels är det skönare om man sitter ner...

Jag har en 4,6 meter Storchenwiege, och är pinnesmal just nu. Sjalen räcker precis att knyta på magen när jag bär i X-omslut, det blir typ 10 cm över. Testade att knyta den på en mamma på ÖF igår, hon var mycket kortare och lite rundare och den räckte inte att knyta fram.

Sammanfattning: är du av den rundare modellen ;) tycker jag du ska satsa på en längre sjal än 4,7 meter...
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag är inte särkilst stor, drar ca 40 i kläder, och jag behöver 5,2 m för att kunna knyta på magen i X-omslut/X-omslut 2. Den knyningen är förörvigt den knytning som jag använder mest.
Användarens profilbild
Av Anso
Hej!
Blir det rimligen lite mindre tyg kvar när man knyter med en tjockare sjal typ Storkis än med tunnare varianter? Knuten på Storkis blir ju ganska stor och måste dra lite tyg bara den. Någon som har provat med olika tjocklekar och vet hur det blir?
/Anso
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Tack för alla inlägg med erfarenheter.

Det blir allt en Moby Wrap för mig, det hör jag det.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?