Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lynnis
Finns det någon som har koll på mei-tai och kan tipsa om vilken som skulle kunna passa oss? Har kollat recentioner men blir inte mkt klokare då det beror på kroppstyp, har en ergo men den är allt för klumpig inne o på mage. Vill ha en som är:

- inte för klumpig, ska främst anv inne kortare stunder
- bandens ev polstring ska funka att knyta även om man är tunn o smal (54kg)
- killen är rörlig och vill se sig omkring (känner sig instängd i sjal)
- ett plus om det finns huvudstöd som kan tas upp om han somnar
- inte för varm

tacksam för tips :D
Användarens profilbild
Av Foxan
Du vet, jag tror nästan att det är bäst att sy den själv. Det är busenkelt, jag lovar! Kolla instruktionerna under Gör det själv, eller på baranara.se. Där kan du också köpa tygsatser och ladda ner grattis mönster.

Då kommer den vara anpassad just för din kropp och i färger och materialer som du själv gillar.
Av lynnis
Håller på att renovera för fullt så att sy har jag bara inte ork till, tyvärr :?
Av ammari
Jag hakar på denna tråd om Mei Tai. Är också nyfiken på en sån och har en dotter på 12 månader som gärna vill bäras på ryggen, främst inne men även på promenader ute (åtminstone till våren).
Av herilane
Hmm... har du sett Connectan? Det är inte riktigt en mei tai, utan ett mellanting mellan sele och mei tai. Formen är mer som på en mei tai, och midjebandet är helt ovadderat (till skillnad från t.ex. Patapum). Men banden fästs med spännen så den är jättesmidig. En lättviktare är den också, tar lite plats och är inte alls klumpig, just för att den har så lite vaddering.

Jag gillar den jättemycket just när jag ska bära kortare stunder. Den funkar för längre bärpass också i och för sig, men då (särskilt med större barn) kan det vara skönt med vadderat midjeband och bredare axelband.

Till skillnad från Ergon kan man också korsa axelbanden vilket gör den mycket skönare när man ska bära på mage.

http://www.connectababycarrier.com/

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?