Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Jag har precis köpt en Beco BWD. Köpte beg här på Sjalbarn. Tack Sophie, för kanonsnabb leverans! :) Ska bli spännande att testa i helgen. V. var inte på humör för selprovning idag, så vi tar nya tag imorgon ;)

Hur som:
Jag läste inne på Tiny Tots att man använder det övre "spåret" på selens rygg när barnet är litet och sedan något av de två nedre. Alltså där man fäster axelbanden...
Finns det några ungefärliga vikangivelser på när man bör byta? Min son är 8 månader 73 cm och ca 10,5 kg.

tack på förhand!
Användarens profilbild
Av Kate
Texten om BWD på vår hemsida och blogg är inga "regler" för hur man använder spåren utan enbart förslag.

När bebisen är liten så kan man med fördel använda det övre spåret för att skapa en "botten" i selen som är lite högre just för att bebisen inte ska "drunkna" i den. (Ursäkta antalet situationstecken)

Men när man har ett långt barn så är det också väldigt praktiskt att använda sig av det översta spåret för då har ju tyngdpunkten förskjutits lite och då är det skönt att få ytterligare stöd för barnets rygg eftersom det hjälper till att hålla tyngdpunkten nära bärarens normala tyngdpunkt.

Men det är alltså helt valfritt och individuellt vilket/vilka spår man föredrar. Prova dig fram och känn efter vilket du föredrar.
Av *majblomman*
Hej! Tack för att du tog dig tid att svara! :)
Nä, det förstod ju jag med att det inte var regler ;), men jag blev lite nyfiken hur det "var tänkt" s a s. Sen är det självklart att man får prova sig fram vilket som passar en själv bäst.
Men det var ungefär det jag ville veta, som du skrev nu, lite _varför_ man har de olika spåren. Då blir det lättare att testa och känna efter om man vet vard de fyller för funktion eller hur man ska säga...

Tack snälla för utvecklingen! :)
Ha en go helg!

/m

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?