Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Behöver lite expert hjälp tror ja!

Ja vill ha en trikåsjal till min nya bebis som beräknas i maj, så sjalen kommer användas i sommar! Så den ska vara sval!
Det är även en liten kille i min mage, och mina andra 2 barn har vart ganska stora och min son växte jättefort, så sjalen borde kanske inte vara FÖR elastisk? När de blir höst å vinter sen börjar jag med en vävd sjal.
Sen önskar jag avsmalnande ändar, de är väl bättre än snedskurna ändar?
Vilken längd borde passa mig då? Jag vill inte ha en förlång så de blir massor med jobbigt tyg över. Jag har bara haft en baby bundler och den var jättevarm och där blev det massor med tyg över! Tror den var 5,4m eller nåt sånt. Jag är 165cm lång.
Helst inte enfärgat men de kanske är svårt?

Jag har kikat på sino, men den kanske är för elastisk?
Mam eco, hur lång är den? Har den avsmalnande ändar?
Marimekko, vart hittar man den? Vill se fler bilder.
Hoppediz trikå, är den som babun?

Många frågor! behöver lite hjälp tack... :wink: :roll:
Användarens profilbild
Av tinaw
Har du kikat på de där snygga som edenbaby säljer? Har inte namnet i huvudet, men de är svala, fina och stadiga tror jag.
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
tinaw skrev:Har du kikat på de där snygga som edenbaby säljer? Har inte namnet i huvudet, men de är svala, fina och stadiga tror jag.
Menar du Bali Baby Stretch? Hur är de me smala ändar på den då?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Gummisnodden skrev:
tinaw skrev:Har du kikat på de där snygga som edenbaby säljer? Har inte namnet i huvudet, men de är svala, fina och stadiga tror jag.
den har avsmalnande ändar :D . den är ganska lång dock, men det är nästan alla trikåsjalar.
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
Okej, försökte hitta mer bilder på BBS å mam eco men de verkar inte finnas så många.. :(
Nån som vet nånstanns?
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
diddeldi skrev:
Gummisnodden skrev:
den har avsmalnande ändar :D . den är ganska lång dock, men det är nästan alla trikåsjalar.
Hur lång är den?
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
Hur bred och lång är mam eco?
Och va finns den i för färger? står ju olika på alla sidor å olika bilder? :?:
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
Nån som har svar på mina senaste frågor? + vilka ställen kan man köpa Mam eco på? snällaaa?? :wink:
Användarens profilbild
Av Amaltea
Nu kapar jag din tråd lite, men jag puffar upp den för jag är inne på samma funderingar :lol:

Sval sommarsjal, passande till nyfödd?
Måste man förresten börja med trikå - är det svalare med en tunn vävd?
Eller blir vävd sjal för stelt för en liten nyfödd?

Väger nu mellan Sino (alt Moby wrap, vilken är svalast?) MaM eco eller Mimmis krinklade (tror enfärgat passar mig bäst till att börja med :roll: )

Hjälp!
kommer att sluta med att jag köper en hel trave misstänker jag...
Användarens profilbild
Av Scharlott
Gummisnodden skrev:Hur bred och lång är mam eco?
Och va finns den i för färger? står ju olika på alla sidor å olika bilder? :?:
MaM ECO är 56 cm bred och 5,1 m lång numera. Tidigare fanns MaM ECO hos tillverkaren i två olika längder - S/M 4,7 m och L/XL 5,2 m.

De nyaste färgerna heter: Natural (naturvit), Olive (olivgrön), Eggplant (aubergine), Cocoa (brun) och Flintstone (grå). Kan även finnas kvar tidigare färger/längder (vilka varierar nog beroende på vilken försäljare du kollar hos :wink:).

Och så finns även MaM ECO Art - samma härliga bärsjal som MaM ECO i svart med designade mönster i vitt: City, Flower, Birds, Rain och Sun.

Tossor och mössa medföljer MaM ECO, men inte MaM ECO Art.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Hugos mamma skrev:Nu kapar jag din tråd lite, men jag puffar upp den för jag är inne på samma funderingar :lol:

Sval sommarsjal, passande till nyfödd?
Måste man förresten börja med trikå - är det svalare med en tunn vävd?
Eller blir vävd sjal för stelt för en liten nyfödd?

Väger nu mellan Sino (alt Moby wrap, vilken är svalast?) MaM eco eller Mimmis krinklade (tror enfärgat passar mig bäst till att börja med :roll: )

Hjälp!
kommer att sluta med att jag köper en hel trave misstänker jag...
En tunn vävd är svalare än en trikå, och man behöver inte börja med en trikåsjal. Jag gillade inte alls trikåsjalarna till Agnes. Jag har burit i en BC Gauze och tycker den är perfekt till nyfödda. Supertunn och gosig och avlastar bättre än en trikåsjal.
Av anna m
Gummisnodden skrev:Nån som har svar på mina senaste frågor? + vilka ställen kan man köpa Mam eco på? snällaaa?? :wink:
Babyboden har dem väl... Kolla annonserna ute i kanten ----->
Användarens profilbild
Av jag71
Babyheaven har mam eco (dem är så läckra tittade på dem igår).
Annars tycker jag att mimmis krinklade är perfekt till små bebisar. Bar i trikåsjal första månaden innan jag blev inlagd igen och sen när jag kom hem så vart det mest vävd. Det var varmt och jag var inte friskt men mimmis krinklade var underbar. Mimmis krinklade används fortfarande flitigt.
Användarens profilbild
Av Ester
skrynkelgåsen är ju helt enkelt bäst tycker jag... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Amaltea
Elin skrev:skrynkelgåsen är ju helt enkelt bäst tycker jag... :roll: :wink:
Men finns inte längre att köpa, eller?
Är dom släta lika tunna?

Får nog bli en tunn vävd för mig - jag gillar inte riktigt tanken på att skaffa en sjal som man förmodligen bara använder ett par månader.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?