- tor feb 07, 2008 11:03
Behöver lite expert hjälp tror ja!
Ja vill ha en trikåsjal till min nya bebis som beräknas i maj, så sjalen kommer användas i sommar! Så den ska vara sval!
Det är även en liten kille i min mage, och mina andra 2 barn har vart ganska stora och min son växte jättefort, så sjalen borde kanske inte vara FÖR elastisk? När de blir höst å vinter sen börjar jag med en vävd sjal.
Sen önskar jag avsmalnande ändar, de är väl bättre än snedskurna ändar?
Vilken längd borde passa mig då? Jag vill inte ha en förlång så de blir massor med jobbigt tyg över. Jag har bara haft en baby bundler och den var jättevarm och där blev det massor med tyg över! Tror den var 5,4m eller nåt sånt. Jag är 165cm lång.
Helst inte enfärgat men de kanske är svårt?
Jag har kikat på sino, men den kanske är för elastisk?
Mam eco, hur lång är den? Har den avsmalnande ändar?
Marimekko, vart hittar man den? Vill se fler bilder.
Hoppediz trikå, är den som babun?
Många frågor! behöver lite hjälp tack...

Ja vill ha en trikåsjal till min nya bebis som beräknas i maj, så sjalen kommer användas i sommar! Så den ska vara sval!
Det är även en liten kille i min mage, och mina andra 2 barn har vart ganska stora och min son växte jättefort, så sjalen borde kanske inte vara FÖR elastisk? När de blir höst å vinter sen börjar jag med en vävd sjal.
Sen önskar jag avsmalnande ändar, de är väl bättre än snedskurna ändar?
Vilken längd borde passa mig då? Jag vill inte ha en förlång så de blir massor med jobbigt tyg över. Jag har bara haft en baby bundler och den var jättevarm och där blev det massor med tyg över! Tror den var 5,4m eller nåt sånt. Jag är 165cm lång.
Helst inte enfärgat men de kanske är svårt?
Jag har kikat på sino, men den kanske är för elastisk?
Mam eco, hur lång är den? Har den avsmalnande ändar?
Marimekko, vart hittar man den? Vill se fler bilder.
Hoppediz trikå, är den som babun?
Många frågor! behöver lite hjälp tack...

Mamma till...
Iina (11/3-2004 ~ 4,3 år)
Neo (30/7-2005 ~ 2,10 år)
Jimi (10/5-2008 ~ 0,1 år)
Iina (11/3-2004 ~ 4,3 år)
Neo (30/7-2005 ~ 2,10 år)
Jimi (10/5-2008 ~ 0,1 år)