Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av saramara
Tänkte fråga alla er erfarna sjalbärare om råd... Jag har aldrig haft sjal, men har nu bestämt mig för att införskaffa en vävd långsjal. Jag har fastnat för bebina och easycare efter att ha läst lite om olika sjalar, just för att de verkar lite tunnare och stretchigare. Vilken tycker ni är bäst? Eller har ni tips på nån likvärdig fast billigare sjal (tycker att de är onödigt dyra, men de kanske är värda det)?
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tycker det låter som bra val. Kolla begangnat marknaden så kan du hitta sjalen till ett bättre pris :wink: Ett annat hett tips är att gå på sjalträff och känna på olika sjalar och få hjälp att knyta :) Kolla under "bärsjalsträffar" och se om det är någon träff i närheten av dig eller starta en egen tråd där.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Glömde skriva att jag nog gillar min didymos mest, men alla har ju sin favorit man måste nästan prova sig fram :wink:
Användarens profilbild
Av lindamarie
Håller med Zero.sara. På alla punkter.
Och även om jag aldrig skulle sälja min Lava så föredrar jag didymos pga deras super mjuka tyger samt att jag tycker att det är lättare att knyta snedställda ändar.
( Ja ja easy är också jätte mjuk :wink: )
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag gillar också Easycare bäst. På andra plats kommer Hoppediz, de är också rätt stretchiga. Förut var de rätt ojämna i kvalitén, en del var supertunna och andra tjocka, men jag tror att kvalitén är jämnare nu.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Fast just nu är Calin Bleu Gauze min favorit. Den är jättetunn och passar perfekt till en nyfödd. Jag tror däremot inte att den avlastar lika bra som Easyn, så när Agnes blir tyngre kommer nog den att vara tillbaka på första plats. Men har du ett barn som inte väger så mycket kan jag absolut rekommendera Gauzen. Den är väldigt tunn också och blir säkert jätteskön till sommaren.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Tunn, stretchig, och billig? Mitt svar på det är Amazonas Carry Sling! Jag är kalasnöjd med mina (möjligen bortsett från de långa svansarna. Hade jag köpt nya hade jag köpt femmetersvarianten och gjort kortare svansar - men nu har det slumpat sig så att det kommit ut begagnade 4,5-metersvarianter i precis de färger jag velat ha, så då har jag slagit till på det)
Användarens profilbild
Av marlene
Kaffemoster skrev:Tunn, stretchig, och billig? Mitt svar på det är Amazonas Carry Sling! Jag är kalasnöjd med mina (möjligen bortsett från de långa svansarna. Hade jag köpt nya hade jag köpt femmetersvarianten och gjort kortare svansar - men nu har det slumpat sig så att det kommit ut begagnade 4,5-metersvarianter i precis de färger jag velat ha, så då har jag slagit till på det)
:iagree: amazonas carry sling
Av saramara
Tack för alla era svar! Ska kolla amazonas carry sling och bb-slen, verkar intressant som billigare alternativ... synd att det inte finns nån butik i stockholm som säljer alla olika varianter så man kunde få känna och prova. Skulle bli lite lättare då. Tur iaf att den här sidan finns så man kan fråga!
Användarens profilbild
Av emelie
Jaha, här var det många bud. 8)
Då vill jag bara säga att jag älskar Bebina.
Tunn, smidig, stabil och snygg.
Användarens profilbild
Av naimiez
saramara skrev:Tack för alla era svar! Ska kolla amazonas carry sling och bb-slen, verkar intressant som billigare alternativ... synd att det inte finns nån butik i stockholm som säljer alla olika varianter så man kunde få känna och prova. Skulle bli lite lättare då. Tur iaf att den här sidan finns så man kan fråga!
Kalla samman en sjalträff och efterfråga de du vill klämma på ;-)
Av saramara
Tänkte bara höra... amazonas carry sling, vilken längd borde jag välja? Är 169 lång och väger 73. Ska jag ha den längsta då?
Användarens profilbild
Av marlene
saramara skrev:Tänkte bara höra... amazonas carry sling, vilken längd borde jag välja? Är 169 lång och väger 73. Ska jag ha den längsta då?
Du klarar dig säkert med den kortare, men det är ganska skönt att kunna knyta på magen
Av saramara
Ok, men då tar jag den långa så jag kan knyta på magen. Tack!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
saramara skrev:Tänkte bara höra... amazonas carry sling, vilken längd borde jag välja? Är 169 lång och väger 73. Ska jag ha den längsta då?
Jag är 164 och väger 72, jag kan knyta på ryggen med den kortare varianten MEN, här kommer vi till nackdelen med Carry sling - de långa ändarna. Så jag kan inte knyta med hela sjalens bredd och då kan den ena kanten bli lite slapp. Så jag rekommenderar att du köper den långa sjalen. Blir ändarna alltför långa skulle jag i ditt fall korta av dem så att det blir kortare bit som är avsmalnande.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?