Vinterdrake skrev:Jag köpte en ny svart och sålde den knappt använd. Hon som köpte den har iaf nyligen tvättat den första gången och hjälp vad den blev dassig i färgen! 
Ser att Vintedrake svarat

Vi konstaterade det tillsammans när vi jmf den med en sprillans ny svart Patapum Toddler i fredags nämligen på sjalträffen.
Jo, hon köpte den helt ny 2007 men använde den knappt så den var helt ny när vi fick den. Men nu efter julens magsjuka så tvättade jag den i 40 grader med oparfymerad Ocean Dubbel Dryg och den såg ut som om den är 10 år gammal nu!
Bra å veta om ni köpt den ny och ska sälja den vidare - tvätta den inte. Men efts ni som läser denna tråd nu vet om det så upplys gärna om problemet. Så slipper ni obehag av att t ex köparen ifrågasätter hur den var använd o s v.
För ngn som likt oss ska använda den tills den gjort sitt spelar det ingen roll, vi kommer att behålla den (har just köpt en ny Toddler efts ryggstödet blev för lågt. Toddler är från 18 månader men för vår snart 12-månaders är den helt rätt nu) och om vi säljer den vidare efter ev ytterligare barn så blir det för en symbolisk summa efts vi haft nytta av den för varenda krona då. Mest troligt försöker vi nog låna ut den till folk som inte vet hur smidigt det är att bära - ännu. En hel del barn i bekanskapskretsen på väg att födas 08 så.
Undras om det är att den är
miljösnäll färg som gör att den fäller? Eller bara dåligt. Ska mäjla dem och fråga, italienarna. De var snabab att svara på en anan fråga jag hade! Återkommer med rapport - om nu inte det redan fanns i tråden, hann inte läsa igm allt...
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"